האם האינטרנט הרג את פילוח השוק?

by מאגר מוחות ניהול אתר
3 years ago
1004 Views

האינטרנט משנה את כללי המשחק בכמעט כל תחום בחיינו, לכן זה לא מפתיע שגם בזירה העסקית לאינטרנט ישנה השפעה עצומה על התמורות שאנו רואים. אם ניקח את השינויים האלו אל העולם שלנו, אז השינוי העיקרי שאנחנו רואים הוא בכל נושא פילוח השוק ומחקר מתחרים. יותר ויותר עסקים פונים לבצע את הפעולות האלו בעצמם מתוך מחשבה שהאינטרנט פתח בפניהם את כל האפשרויות וכי הם לא זקוקים לעזרה מקצועית.

האמת היא שאנחנו תומכים מאוד בביקוש ההולך וגדל של בעלי עסקים בפילוח שוק ומחקר מתחרים, אך כחברת סקרים חשוב לנו לשים דברים על דיוקם ולציין כי פילוח שוק זה הרבה יותר ממחקר של שעתיים באינטרנט.

פילוח שוק באינטרנט

פילוח שוק איכותי באינטרנט לא שונה במהותו מפילוח שוק שהכרנו עד היום, למעשה מלבד כמות הנתונים העצומה אין כלל הבדלים. המטרה שלנו בפילוח שוק היא בראש ובראשונה לחלק את השוק הכללי לקבוצות מוגדרות בעלות מאפיינים דומים, החלוקה הזו תאפשר לנו בהמשך אף חלוקה לקטגוריות נישתיות יותר וגם תעניק לנו הבנה על דרכים לגשת לאותו קהל יעד. כדי לפשט את הנושא הכנו חלוקה אפשרית לפילוח שוק:

  • חיילים
  • סטודנטים
  • רווקים ורווקות
  • משפחות עם ילדים
  • פנסיונרים

מובן שמדובר על חלוקה מאוד פשטנית, אך כזו שמעבירה את הדוגמה בצורה ברורה. כל קבוצה מכילה אנשים דומים בכמה תחומים וכל קבוצה גם נבדלת באופן ברור מהקבוצות האחרות. החלוקה הזו מאפשרת לנו להבין בצורה הטובה ביותר מי האנשים שאליהם אנחנו מעוניינים לפנות.

האם האינטרנט הרג את פילוח השוק לתמיד? | מאגר מוחות בלוג

האם עדיין יש צורך בפילוח שוק למרות כל המידע שנגיש באינטרנט?

זה נכון שיש לנו המון מידע באינטרנט, אבל להשיג מידע זו לא באמת הבעיה שיש לנו בביצוע פילוח שוק איכותי ומדויק. כדי שנוכל באמת לקבל תמונה אמינה על מסד הנתונים שברשותנו, אנחנו צריכים להשתמש בכלים מדעיים ובמחקר כמותי שיעניק לנו בסיס להיאחז בו ושממנו נוכל להקיש ולהגיע למסקנות. מומלץ מאוד להשתמש באינטרנט ולבצע מחקרים בצורה עצמאית כדי להיות עם אצבע על הדופק, אך כאשר עומדים בפני השקה של מוצר חדש או כאשר רוצים באמת לבחון את השוק בצורה מדויקת חשוב לפנות לחברת סקרים שתדע לבצע בעבורנו את הפעולות הללו בצורה מקצועית ומדויקת.

הסיבה העיקרית שרבים מבעלי העסקים מנסים לפלח את השוק בעצמם היא כלכלית. קיימת תפיסה מוטעית שעבודת פילוח שוק היא דבר שאפשר לעשות רק בזכות הגישה למאגרי מידע, אך למעשה השימוש האפקטיבי במחקר כמותי ואיכותי והניסיון רב השנים של חברת סקרים הם שמאפשרים לה להגיע לאמת. התוצאה שמגיעים אליה רוב האנשים שמנסים לחסוך על פילוח שוק איכותי היא שהם מבזבזים כספים רבים על השקה של המוצר, רק כדי לגלות שכל המחקר שהם עשו לא היה מדויק.

פילוח שוק עושים עם מאגר מוחות

כדי שלא תגלו בשלב מאוחר מידי שבזבזתם כסף וזמן לריק, מומלץ לבחור כבר מהשלבים הראשונים בחברת סקרים אמינה ואיכותית. כזו שמגיעה עם ניסיון מוכח והמלצות מרובות. הצוות המנוסה של מאגר מוחות עומד בחוד החנית של האקדמיה והמחקר בישראל – הצוות שלנו עובד באופן צמוד עם הגורמים המובילים במשק ומבצע פילוחי שוק מעמיקים, לצד סקרי עומק ובדיקות היתכנות. ביכולתנו להעניק לעסק שלך מגוון של שירותים איכותיים שיעזרו לך למצב את העסק שלך בראש תחום העיסוק. לפרטים נוספים על השירותים של מאגר מוחות, צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לשוחח ולהבין כיצד נוכל לעזור לכם.