בניית תוכנית עסקית היא אחד הצעדים החשובים ביותר בעבור כל בעל עסק, גדול כקטן. תוכנית עסקית היא המסמך המנחה של העסק, הוא זה שבו מצוינות המטרות והאסטרטגיה העסקית, הוא זה שאליו נפנה בקבלת החלטות חשובות. תוכנית עסקית מגובשת ואיכותית מסייעת לנו להגדיר יעדים, לתעדף משימות ולהקצות משאבים בצורה יעילה ואפקטיבית. אחת הדרכים הטובות ביותר לבנות תוכנית עסקית היא על ידי ביצוע סקרים ובכך אנחנו רוצים להתמקד במאמר זה – איך סקרים עוזרים לנו בבניית תוכניות עסקיות.
סקרים הם כלי חזק שמאפשר לך לקבל תובנות עמוקות על אודות השוק, הלקוחות הפוטנציאליים והמתחרים הישירים והעקיפים שלך. המידע שמתקבל מביצוע סקרים מאפשר לך להתאים את המוצר שלך בהתאם ולזהות מראש בעיות שעלולות לצוץ בהמשך הדרך. ניתוח המידע שנאסף בסקרים מאפשר את הגדרת האסטרטגיה העסקית ואת המידע הזה משמש אותנו לבניית תוכנית עסקית ממוקדת ורלוונטית, שמשקפת את הצרכים ואת הציפיות של הלקוחות שלנו.
חברת מאגר מוחות היא חברת הסקרים המובילה בישראל אשר מיצבה את עצמה לאורך השנים כמובילה את תחום התוכניות העסקיות המבוססות נתונים. בעזרת היכולת שלנו להגיע, לסקור ולנתח את האוכלוסיות המאתגרות ביותר, ולעשות זאת בצורה מדויקת ואמינה, אנחנו מספקים לעשרות לקוחות עסקיים תוכניות עסקיות מפורטות. לקבלת פרטים נוספים – צרו איתנו קשר
סקרים ככלי לאיסוף מידע בעבור בניית תוכנית עסקית
אז מה הופך את הסקרים לכלי עוצמתי כל כך? ביצוע סקר מקיף מאפשר לנו להבין בצורה טובה יותר את צרכי ואת רצונות הלקוחות הפוטנציאליים שלנו, את הרגלי הצריכה שלהם ואפילו את העדפות המותגים שלהם. על ידי כך שאנחנו פונים באופן ישיר ובלתי אמצעי אל הלקוחות, אנחנו משיגים לעסק שלך מידע ממקור ראשון שיאפשר לך לדייק את אסטרטגיות השיווק, לבצע התאמות במוצר ולהגיע לתאריך היעד ערוך ומוכן כראוי.
כך לדוגמה, סקר טוב יכלול שאלות שיעזרו לנו לקבל את המידע הנדרש בצורה פשוטה. להלן כמה שאלות אפשריות:
- מהם המוצרים או השירותים שאת/ה רוכש/ת בתדירות הגבוהה ביותר?
- מהי רמת שביעות הרצון שלך ממותגים שונים בקטגוריה?
- כמה את/ה מוכן/נה לשלם עבור מוצר מסוג זה?
- אילו מאפיינים חשובים לך במוצר מסוג זה?
- מהם הצרכים העיקריים שלך ממוצר או שירות בתחום זה?
- אילו תכונות או יתרונות היית רוצה לראות במוצר או בשירות?
- מהם המכשולים או החסרונות שאתה חווית עם מוצרים או שירותים נוכחיים בשוק?
כמו שהשאלות חשובות, כך חשוב גם השלב של ניתוח המידע. ניתוח מעמיק ומדויק של התשובות יאפשר לנו לזהות דפוסים, מגבלות והזדמנויות שיכולות להשפיע על האסטרטגיה השיווקית של העסק כולו. למשל, אם נגלה במהלך הסקר כי הלקוחות שלנו מעדיפים לרכוש מוצרים ידידותיים לסביבה, נדגיש בפרסומים השונים את ההביט הזה של המוצר שלנו. המידע שנאסוף יאפשר לנו בהמשך לבנות תוכנית עסקית שמתייחסת לצרכים האמיתיים של הלקוחות ועל ידי כך נוכל להקדים את המתחרים שלנו.
בניית תוכנית עסקית מבוססת מחקר וסקרים
אחרי שאספנו את המידע וניתחנו אותו, הגיע הזמן שנשתמש בתובנות השונות כדי לבנות תוכנית עסקית אפקטיבית. חשוב שנזכור כי הסקרים הם לא רק כלי שיש לנו כדי לאסוף מידע, אלא כי מדובר על כלי לקבלת החלטות מושכלות. בואו ונראה כמה מהשלבים העיקריים שיסייעו לנו בבניית תוכנית עסקית מבוססת סקרים.
- קביעת מטרות ויעדים על בסיס הצרכים והרצונות של הלקוחות. נסו לזהות דפוסי התנהגות ומגמות עיקריות שמניעות את הלקוחות שלכם כדי שתוכלו לזהות את נקודות התורפה ואת ההזדמנויות השונות. על בסיס המידע שברשותכם נסו להבין מה המטרות שתוכלו ליישם בשלב הראשוני – האם מדובר על הגדלת נתח השוק, חשיפה המותג לקהלים חדשים או פיתוח של מוצר חדש.
- פירוט האסטרטגיה שתסייע לנו להגשים את המטרות תעזור לנו להבין איך אנחנו יכולים להשיג את היעדים שלנו. נסו להבין היכן הלקוחות שלכם מבלים, באילו רשתות חברתיות הם משוטטים, מה מניע אותם וכל מה שתוכלו לזהות שיעזור לכם להבין איך ואיפה לשווק.
- את כל המסקנות האלו עליכם לשלב בבניית התוכנית העסקית ובשלב זה מומלץ לפנות לייעוץ עסקי כדי שתוכלו לוודא שאכן המטרות והיעדים שלכם הגיוניים. חשוב מאוד שלא לוותר לעצכם על השלבים השונים האלו, כיוון שאולי אתם רואים בנתונים משהו אחד, אך איש מקצוע מנוסה יראה הזדמנויות טובות יותר שאתם לא בהכרח שמתם אליהן לב.
חברת מאגר מוחות מציעה לכם ולכן את שירותיה בבניית תוכנית עסקית המבוססת על מידע קונקרטי מהשטח. צוות ההנהלה שלנו יושב כחבר בדירקטוריונים רבים ולאורך השנים סייענו לעסקים ולארגונים רבים בתכנון וביישום של תוכניות פעולה אפקטיביות. לקבלת פרטים נוספים אתם מוזמנים להתקשר אלינו עוד היום.