טיפים מהכרישים על סקר שוק

by מאגר מוחות ניהול אתר
3 years ago
1227 Views

בישראל זה אומנם לקח כמעט עשור עד שהתוכנית הזו תפסה, אבל בארצות הברית ובמדינות אחרות זה כבר סוד ידוע לכול. תוכנית הריאליטי העסקי, הכרישים, היא בית הספר הטוב ביותר לעסקים שתוכלו למצוא בעולם כיום. למי שלא שמע על התוכנית רק נספר שמדובר על פאנל של שישה אנשי עסקים מיליונרים שמאזינים לפיצ’ים של יזמים שמנסים למכור להם אחוזים מהחברה שלהם. אז איך כך זה קשור לסקר שוק? ישבנו וחקרנו מאות פרקים של הסדרה (בעיקר של הגרסה האמריקאית) כדי להביא לכם כמה תובנות של הכרישים על עסקים, מחקר שוק והבנתו בצורה מלאה.

איך להבטיח הכנסה לעסק בעזרת סקר שוק

דיברנו בעבר המון על החשיבות של כל עסק לבצע סקר שוק מקיף ומחקר מתחרים. לצערנו הרבה מהמשתתפים בתוכנית הכרישים לא קראו את המאמרים שלנו בנושא ומיד לאחר שהם מסיימים להגיש את הרעיון שלהם לכרישים הם נשאלים סדרת שאלות שמעמידה אותם במקום. כמעט כל משקיע שתשוחחו איתו ותנסו לשכנע אותו לקפוץ לעגלה יתחיל בשאלות כמו: מה המכירות שלך נכון להיום? בשביל מה אתה צריך את הכסף ואיך זה יסייע לעסק לקפוץ מדרגה? מה קהל היעד שלך? איך אתה מגיע אליו? כמה עולך לך להגיע ללקוח?

כמובן שיש עוד המון שאלות אבל המהות של כל השאלות האלו היא להבין את הפוטנציאל הכלכלי שיש בהשקעה מעמדת נקודתו של המשקיע. שימו לב שכמעט על כל השאלות האלו תוכלו לענות בעזרת ביצוע של סקר שוק לא מקיף במיוחד. רק מעצם העובדה שיהיו בידכם תשובות כבר תתפסו אצל המשקיעים הפוטנציאלים כאנשים רציניים יותר שעשו מחקר שוק ויודעים דבר או שניים על הלקוחות שלהם.

בואו ונרחיב רגע את ההבנה של איך סקר שוק יעזור לנו לענות על שאלות של משקיעים עתידיים. קחו למשל את אחת השאלות החשובות שכנראה תשאלו – מי המתחרים שלכם? רק בתוכנית האחרונה של הכרישים האמריקאיים יזם שהמציא קולר נשאל את השאלה הזו והתשובה שלו גרמה לשני כרישים לעזוב (הוא ענה שקרח הוא המתחרה העיקרי שלו). סקר שוק עוזר לכם להבין בדיוק מי המתחרים מולכם באותה קטגוריה ונותן לכם כלים לזהות את היתרונות ואת החסרונות של המתחרים החזקים ואלו שעתידים לצמוח.

בנוגע לשאלה של “איך תנצל את הכסף” מחקר שוק גם יבוא לעזרתכם. דמיינו את עצמכם כמשקיע רגע, אתם עומדים לשים סכום כסף רציני בעסק והגיוני שתרצו לדעת כיצד עומדים להשתמש בכסף הזה. אבל מה בין זה לבין פילוח שוק וסקר שוק? ההקשר טמון בכך שפילוח השוק עוזר לנו להבין את הפוטנציאל הכלכלי של השוק ולהבין אילו מוצרים ושירותים חסרים ונדרשים על ידי הלקוחות.

טיפים לסקר שוק מהכרישיםם

4 טיפים מהכרישים שיעזרו לכם בפילוח שוק

  • דעו את המספרים שלכם – הדבר החשוב ביותר לכל משקיע הוא לראות שמי שמבקש ממנו כסף יודע בדיוק מה הוא רוצה, למה הוא עומד להשתמש בזה ומה הרווח העתידי שההשקעה עשויה להניב. מחקר שוק עוזר לנו לא רק לראות את המספרים שלנו אל מול המתחרים שלנו אלא גם את הסיכונים והפוטנציאל העתידי.
  • דע מי קהל היעד שלך – פילוח שוק עושה בדיוק את זה, אומר לנו מי הקהל שלנו ברמה המיקרו והמאקרו.
  • תקשיבו תמיד אבל אל תוותרו תמיד – להקשיב להצעות ולרעיונות זה מבורך וחשוב, בטח ממשקיעים פוטנציאלים, אבל בהרבה מקרים הם גם ירצו לראות שאתם עומדים על שלכם ויודעים לאן אתם מנווטים את הסירה.
  • דע את השווי של החברה שלך ואל תהיה חמדן

אם אתם מחפשים חברה שמתמחה לא רק בסקר שוק, אלא גם בבניית תוכניות אסטרטגיה וייעוץ עסקי לחברות והארגונים הגדולים ביותר במשק – אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר במאגר מוחות כבר היום כדי שנוכל להתחיל לעבוד יחדיו ולהבין בצורה מדויקת מי הקהל ומה הרווח שאפשר לעשות בתחום בו אתם פועלים.