החשיבות של ביצוע סקר שוק בימי קורונה

by מאגר מוחות ניהול אתר
5 months ago
188 Views

לקבל את ההחלטות העסקיות הנכונות זו משימה חשובה וקשה, בימים אלו של מגפת הקורונה ההחלטות האלו חשובות שבעתיים. באופן כללי ניהול עסק זו משימה מלאה בחוסר וודאות ומנהלים רבים החליטו לוותר על סקרי שוק בימי הקורונה, על פי מחקרים מספר בעלי העסקים שביטלו מחקרי שוק עומד על למעלה משני שליש מבעלי העסקים. לעומת זאת כ-86% מהצרכנים מעידים כי יעדיפו לרכוש בעסק שממשיך לבצע סקרי שוק ובדיקות היתכנות גם בימי המגפה. אז השאלה היא באיזה צד אתם רוצים להיות?

סקרים הם כלי נהדר להכרת הלקוחות והבנת השוק

הקורונה הגיעה בצורה מפתיעה ובבת אחת כל העסקים נכנסו לסחרחורת שרבים לא יודעים כיצד יצאו ממנה. כדי להדק חגורות בעלי עסקים רבים העדיפו לחתוך תקציבים ולצמצם במה שהם רואים כהוצאות מיותרות, הרבה מההוצאות שנחתכו היו בתחום הפרסום והמחקר. זה הגיוני לערער בחשיבות של מחקרים ושיווק, אך חשוב כי ההחלטות שתיקחו יהיו על בסיס נתונים ולא על בסיס תחושות בטן.

נכון שהעולם משתנה בצורה דרסטית, אך זה שסוג הנתונים משתנה לא אומר שלא נזדקק לנתונים כלל. הצורך של עסקים וארגונים להתחדש ולרענן את עצמם לא ייעלם מהעולם, להפך, הוא רק יתחדד ויעשה מהותי יותר. ביצוע סקר שביעות רצון למשל יכול לשפוך מידע רב על מוצר קיים ולספק מידע על אודות דרכים לשפר ולהפוך את המוצר למתאים עוד יותר לימים אלו. יש אפילו כאלו הרואים ביכולת של עסקים לקבל ולהגיב לפידבקים באופן מידי כגורם שיכריע בשיקולים של הלקוח העתידי האם לבחור בעסק שלכם או לא.

ביכולתם סקרים להתאימם למצב הקיים, כך למשל אין אנו יכולים לבצע סקרי שטח או קבוצות מיקוד, אך יש לנו את הכלים המתאימים לביצוע פילוח שוק באמצעים דיגיטליים ומתקדמים. זה מאפשר לנו להמשיך ולקבל מידע נאמן באופן בלתי אמצעי מהלקוחות או מהעובדים בארגון, גם בימים אלו של ריחוק חברתי והנחיות מגבילות. דווקא בימים שבהם רוב האנשים מרגישים שהם לבד, בגלל הבידוד והריחוק, סקר שביעות רצון ייתפס אצל הלקוח כיותר מסתם סקר. העובדה שעסק מתעניין בדעתו והמחשבה שיש לו אפשרות להשפיע מספקות ללקוח תחושה שאי אפשר להחליפה גם בקמפיין שיווקי מאסיבי.

בדיקת היתכנות וריחוק חברתי

מה החששות של בעלי העסקים מביצוע סקרי שביעות רצון בעת הזו

מחקרים ברחבי העולם ניסו לענות על השאלה הזו במגוון דרכים. אחת המסקנות העיקריות שהצליחו לדלות מאותם מחקרים היא הסיבה שבעלי עסקים חוששים שהמידע שיקבלו עתה, מביצוע פילוח שוק בזמן משבר הקורונה, לא יישקף את תמונת השוק בימים שאחרי המגפה. אז נכון, אי אפשר לחזות כיצד תראה השגרה החדשה שלנו בימים שנצא מהמשבר, אבל איסוף הנתונים והמידע באופן קבוע יעזור לנו לקבל החלטות בטווח הזמן הקצר וימצב את העסק ככזה שדואג ללקוחותיו ולחוות דעתם גם בימי הקורונה. המשבר לא צפוי להיעלם ככה סתם מהעולם והעובדה שהארגון שלך צובר מידע יעניק לו יתרון אדיר בתחרות המיידית על הלקוחות.

עוד סיבה שמלחיצה בעלי עסקים מביצוע סקר בימי קורונה, היא שהם חוששים שאחוז ההיענות יהיה נמוך. זאת בנוסף למחשבה שיש לכמה מהם שהלקוחות יחשבו שקיום הסקר בעת הזו הוא לא רגיש. אלו חששות שאפשר לבדוק בקלות, ומבדיקות שנערכו אף התגלה כי הלקוחות דווקא לא רואים בביצוע סקרים כמעשה מעליב או לא רגיש. יותר מכך, הם מתלהבים מההזדמנות להעביר את הזמן ואף יש בעלי מכוני מחקר שמדווחים כי אחוז המשיבים עולה בתקופה זו.

אז אל תהססו, צרו איתנו קשר במאגר מוחות עוד היום ונעבוד יחדיו על ביצוע סקר מושלם בעבורכם.