דוגמה לסקר שביעות רצון

by מאגר מוחות ניהול אתר
1 month ago
103 Views

נכנסו לישורת האחרונה של הבחירות לכנסת (מועד ב’), בימים אלו כבר לא ניתן להציג בפומבי סקרי בחירות חדשים ולכן החלטנו לנצל את ההזדמנות הזו שבה אנשים רבים בארץ מסוקרנים ועוקבים אחר הסקרים על מנת להפנות זרקור לתחום אחר בו אנו מציעים את שירותנו, סקרי שביעות רצון.

כאשר אנו מדברים על סקר שביעות רצון אנו למעשה מדברים על מגוון נרחב של סקרים הבאים למדוד את שביעות רצונם של הצרכנים/עובדים/תושבים מהשירותים או המוצרים אותם אתם מציעים, במקרה של סקר שביעות רצון עובדים המטרה היא להבין כיצד מרגישים העובדים במהלך העבודה ובתוך הארגון על מנת לראות כיצד ניתן לשפר את התנאים שלהם על מנת שהתפוקה תעלה. במאמר זה נביא לכם דוגמאות לסקרי שביעות רצון.

המטרה העיקרית של מאמר זה היא לסייע לכם, אלו שמעוניינים לבצע סקר שביעות רצון, להניע את התהליך על ידי כך שנעניק לכם דוגמאות ואתם תוכלו להיות ממוקדים יותר בתהליך המחשבה שלפני קיום ביצוע הסקר. סקרי שביעות רצון הם מקור נפלא לצמיחת החברה אך גם יכולים לחשוף בפניכם צדדים לא טובים בחברה שלכם אשר יש מנהלים שחוששים לשמוע את הדברים הללו, הלוא איש לא אוהב לשמוע מה אנשים אחרים לא אוהבים בו או במה שהוא מציע להם.

דוגמאות לשאלון סקר שביעות רצון תושבים

לשם דוגמא נמציא עיר דמיונית אשר נקרא לה “תל סבא” ומטרת הסקר הינה לשמש ככלי עבודה לשיפור השירותים הניתנים לתושב מטעם המועצה המקומית.

שביעות רצון תושבים

החלק הראשון של השאלון יהיה לטובת שאלות כלליות על מידת ההכרות של התושב עם המועצה המקומית, שירותיה וכמו כן, כמה זמן הוא מתגורר בשטח המועצה המקומית. (כיוון שגיל ההצבעה בבחירות המוניציפליות הינו 17 סקרים מסוג זה מבוצעים כאשר הנשאל הינו מעל גיל 17).

השאלה הראשונה היא לכן ביסוס גיל הנשאל ופתיח המסביר אודות הסקר, לאחר מכן עוברים לשאלות אשר מטרתן היא ביסוס וותק במועצה ומה חושב התושב על השירותים באופן כללי:

כמה זמן את/ה מתגורר/ת בתל סבא (בשנים)?

1. 1-5 שנים 2. 6-10 שנים 3. 11-20 שנים 4. 21 שנים ויותר

באופן כללי, עד כמה את/ה מרוצה או לא מרוצה מאיכות החיים שלך בתל סבא?

1. מאוד לא מרוצה 3. ככה ככה 5. מרוצה מאוד
2. לא מרוצה 4. מרוצה 6. תשובות אחרות

באופן כללי, האם את/ה חושב/ת שתל סבא מתפתחת כיום לטובה, לרעה או לא מתפתחת כלל?

1. לרעה 2. לא מתפתחת כלל 3. לטובה 4. לא יודע/ת ותשובות אחרות

 באופן כללי, עד כמה את/ה מרוצה או לא מרוצה מהשירותים הניתנים לך כיום על ידי המועצה המקומית תל סבא?

1. מאוד לא מרוצה 3. ככה ככה 5. מרוצה מאוד
2. לא מרוצה 4. מרוצה 6. תשובות אחרות

ובאופן כללי, עד כמה את/ה מרוצה או לא מרוצה מהשירותים הניתנים לך כיום על ידי ראש המועצה בתל סבא?

1. מאוד לא מרוצה 3. ככה ככה 5. מרוצה מאוד
2. לא מרוצה 4. מרוצה 6. תשובות אחרות

לאחר ביסוס השאלות הכלליות אנו נעבור לשאלות ספציפיות יותר אשר מטרתן היא הבנה לעומק של השירותים הניתנים לתושב ואיכותם על פי הקטגוריות הבאות:

  • מערכת החינוך
  • גינון ונוי
  • ניקיון
  • תשתיות
  • תרבות ופנאי
  • פיתוח ובניית אזורי מגורים
  • שרותיות במשרדי המועצה

סקר שביעות רצון בפעולה

השלב האחרון בסקר שביעות רצון תושבים שכזה הוא ביסוס המגזר אליו משתייך הנסקר, ביסוס הנסקר מטרתו היא להבין את חלוקת התושבים במועצה המקומית על פי תחומים דומים ובהם למשל:

  • אזור מגורים
  • הגדרה עצמית מבחינה דתית
  • יליד הארץ או עולה חדש/ותיק
  • מגדר

דוגמאות לסקר שביעות רצון לקוחות

סקרי שביעות רצון לקוחות נועדו על מנת לקבל תמונה ברורה ומאמינה אודות השירותים והמוצרים אותם אתם מעניקים לצרכנים, בארצנו ישנן קבוצות חברים של יוצאי צבא או מערכת הביטחון אשר כחלק מהסקר גם רוצים להבין את מידת הגאווה של הצרכנים מעצם היותם חברים במועדון הנ”ל, סקרי שביעות רצון לקוחות יכולים לתת מענה גם לשאלות אלה וגם להעניק ערך מוסף על השירותים באופן כללי או נושאים ספציפיים אשר עליהם יש לתת את הדעת.

גם בסקרי שביעות רצון לקוחות נתחיל בביסוס העובדות על הנשאל אך בחלק מהמקרים הללו פחות נתמקד בגילו ובאזור המגורים אלא בכמה זמן הוא נמצא בארגון או מקבל שירות מהחברה

באופן כללי, עד כמה את/ה מרוצה או לא מרוצה מהשירותים הניתנים לך כיום ע”י חברת “XXXXX“, בסולם של 1=מאוד לא מרוצה, עד 5= מרוצה מאוד?

5. מאוד מרוצה   >>>>>>> 3. מהי הסיבה העיקרית לכך?
4. מרוצה            >>>>>>>
3. ככה ככה             >>>>>>> 4. מהי הסיבה העיקרית לכך?
2. לא מרוצה           >>>>>>>
1. מאוד לא מרוצה >>>>>>>
6. לא יודע

שימו לב כי לא משנה האם הלקוח מרוצה או לא מרוצה, תמיד נרצה להבין את הסיבות לכך, גם מדברים טובים ניתן ללמוד.

האם את/ה חש/ה שיש או אין לך כיום מספיק מידע על הפעילות של “XXXXX“?

1. אין לי מספיק מידע 2. פחות או יותר 3. יש לי מספיק מידע 4. לא יודע

איזה ציון היית מעניק/ה כיום באופן כללי לאיכותו של העיתון המקוון/האינטרנטי “XXXXX“?

5. ציון גבוה מאוד 3. ציון בינוני 1. ציון נמוך מאוד
4. ציון גבוה 2. ציון נמוך 6. לא מכיר


באיזו דרך את/ה רוצה להמשיך ולקבל מידע באופן שוטף על הפעילות של “
XXXX“? (אפשר לסמן מס’ תשובות)

1. הביטאון 7. בכנסים ובאירועים מחוזיים או ארציים
2. אתר האינטרנט 8. דוא”ל, הודעות SMS, ווטסאפ וכדומה
3. העיתון המקוון 9. לא מעוניין במידע
4. מידעון של הסניף
5. במפגשים ובביקורים בסניף
6. במדיה חברתית ורשתות חברתיות

 

לאחר שביססנו את המידע הכללי נוכל לצלול לעומק ולהתחיל לשאול שאלות הנוגעות לשירותים ספציפיים אשר החברה או הארגון מעניקים, לברר על מידת המעורבות של הפרט בארגון וכתוצאה מכך נוכל גם לברר מה יגרום לנשאל להיות מעורב יותר בפעילויות השונות.

לסיכום תמיד ננסה לברר הצעות לשיפור, ייעול או אפילו הערות על דברים שעובדים טוב וששווה לא לגעת בהם על מנת לא להרוס מה שכבר עובד.

האם הלקוחות מרוצים סקר שביעות רצון

סקר שביעות רצון זה מאגר מוחות

אנחנו במאגר מוחות מתמחים בביצוע של סקרים על כל סוגיהם משנת 1995, בשנים הללו בנינו לעצמנו מוניטין של חברה אמינה המצליחה להעניק ערך מוסף ולהביא תוצאות אמתיות אשר מאפשרות תכנון מדוקדק ומוקפד אודות הצעדים אשר נדרש הארגון או המועצה המקומית לעשות על מנת לשפר את השירותיות שלו. במקביל לקיום סקרי שביעות רצון אנו מתמחים גם במתן ייעוץ ארגוני המבוסס על סקרים על מנת שנוכל להציע הצעות יעילות ומדוייקות לתהליכים הבראה או שיפור לארגון.

אם אתם מעוניינים בביצוע סקר שביעות רצון כל שאתם צריכים לעשות זה ליצור עמנו קשר ונעמוד לשרותכם ולצידכם בכל עת 03-5726000 או פשוט שלחו לנו הודעה באמצעות האתר שלנו ונחזור אליכם בהקדם.

Tags: , , ,