מתפתחים לזירה הבינלאומית: כך תדעו לאן כדאי והאם זה צעד נכון?

by מאגר מוחות ניהול אתר
1 month ago
79 Views

אומנם מגפת הקורונה לא נתפסת בהקשר הראשוני כדבר חיובי, אך אם נבחן את הדברים לעומקם נגלה כי בעבור עסקים רבים מדובר על הזדמנות עסקית מהמעלה הראשונה. בעקבות הסגרים והריחוק החברתי שנכפה עלינו, בעלי עסקים הבינו כי העתיד לא נמצא בחנויות פיזיות אלא בחנויות מקוונות. ההבנה הזו הביאה המון עסקים להתחיל ולמכור את מרכולתם ברחבי הרשת, אך בעוד יש כאלו שפשוט קפצו למים והקימו חנות באנגלית, יש כאלו שהמודל העסקי שלהם לא מאפשר להם את הגמישות הזו והם צריכים לבצע קודם לכן בדיקת היתכנות לזירות שונות ורק לאחר מכן יוכלו להתפתח לזירה הבינלאומית.

לפני שקופצים למים מבצעים בדיקת היתכנות לזירות השונות

המאמר הזה לא מיועד לעסקים קטנים שבעבורם כניסה לשוק חדש היא לא עניין מורכב. אנחנו מכוונים את המאמר הזה לבעלי עסקים בינוניים וגדולים שהבינו כי אין להם ברירה אלא לנסות ולחדור לשווקים חדשים כדי שהעסק שלהם יצליח לשרוד. אומנם במרבית המקרים העסקים האלו כבר יודעים מי הם קהלי היעד שלהם ומבינים בהליכי השיווק הכרוכים בהבאת הקהל הנכון אל העסק, אך כאשר אנחנו מבצעים שינוי אל עבר הקהל הבינלאומי יהיה זה נכון לבצע בדיקת היתכנות לזירות השונות כדי להבין האם אכן מדובר על אותו קהל יעד. עוד דבר שבדיקת ההיתכנות מסייעת לנו להבין זה את התחרות הקיימת בשוק הבינלאומי. בהרבה מקרים התחרות בשוק הישראלי מוגבלת על ידי חסמי השוק, אך כאשר נבוא להציע את מכולתנו בחו”ל נגלה כי היתרון היחסי שלנו כבר לא רלוונטי.

חברות סקרים רבות מציעות בדיקות היתכנות לזירות שונות, אך לא כל חברות הסקרים מסוגלות באמת לבצע את בדיקות ההיתכנות בצורה הראויה. הייחוד שלנו במאגר מוחות הוא שכל השרשרת הניהולית שלנו מתפקדת במקביל גם בתפקידים בכירים בדירקטוריונים של החברות והארגונים המובילים במשק. ההבנה העמוקה הזו מאפשרת לנו לדייק את השאלות ולהבין טוב יותר את מאגרי המידע שעומדים בפנינו כדי לדייק את בדיקת ההיתכנות כך שתהיה מדויקת בעבור ההתפתחות של העסק שלך.

החשיבות בבחירת חברת הסקרים המתאימה לביצוע בדיקת היתכנות ממשיכה לשחק תפקיד מרכזי גם כאשר אנחנו בוחנים את הפונקציונליות של הבדיקה עצמה. חדירה לשוק חדש מצריכה מהעסק הרבה יותר משאבים מאשר העבודה השוטפת, כדי להבטיח שהעסק לא מבזבז משאבים לריק אנחנו צריכים להבטיח כי בדיקת ההיתכנות תדע לזהות בעבורנו את המקומות החלשים שבהם אנחנו צריכים לרכז מאמצים. למעשה זה מה שמבדיל בין בדיקת היתכנות אחת לשנייה, בדיקת היתכנות איכותית היא כזו שמאפשרת לבעל העסק לקבל החלטות מושכלות בידיעה שלמה כי אל תוך השיקולים הוכנסו כל המדדים הרלוונטיים וישנה התייחסות ספציפית לכל פרמטר ופרמטר שיש לו קשר (גם הקטן ביותר) לנושא.

מתפתחים לזירה הבינלאומית: כך תדעו לאן כדאי והאם זה צעד נכון?

שילוב של ייעוץ אסטרטגי ובדיקת היתכנות לזירות שונות יכול להביא תמונה מדויקת יותר

כפי שאפשר להבין עד עכשיו ממאמרנו, המטרה העליונה שלנו מבדיקת ההיתכנות היא לקבל תמונה מלאה ומפורטת במידה האפשר. שילוב של ייעוץ אסטרטגי יכול לסייע לנו לא רק להבין את קהלי היעד ואת נקודות החדירה לשוק החדש, אלא יאפשר לנו לחזק את יסודות הארגון שלנו ולאפשר לעסק לצלוח את החדירה לשוק שעשויה להיות במקרים מסוימים מאתגרת. המטרה של הייעוץ האסטרטגי היא לחקור את המבנה הארגוני של החברה שלנו ולהציע פעולות קונקרטיות כדי לחזק את העסק ולחסוך בבזבוז משאבים שמתרחש ברבים מהארגונים במשק.

אצלנו במאגר מוחות תמצאו צוות של מומחים שלא רק יידע לשאול את השאלות הנכונות ולהביא לכם מידע עסקי וייעוץ המושתת על דרכי ניהול תיקנים ואיכותיים. אנחנו משתמשים בכל הכלים העומדים לרשותנו בארסנל, כמו למשל סקר מחקר איכותני וקבוצות מיקוד, כדי לגבור על הסטייה הסטטיסטית ולהעניק לך כבעל העסק את המידע המלא והאיכותי ביותר שיאפשר לעסק שלך לצמוח גם כאשר אתה עומד להתפתח אל הזירה הבינלאומית.