מאגר מוחות – מכון מחקר שיווקי לחברות

by מאגר מוחות ניהול אתר
6 days ago
17 Views

מאגר מוחות הינו מכון מחקר שיווקי המתמחה במתן פתרונות מבוססי מחקר לחברות, גופים וארגונים. במאמר זה נציג לכם את עיקרי המחקר השיווקי שאם לא ידעתם אותם אז אתם מוכרחים להכיר.
לפני שנתחיל, בואו שנייה נבין מה זה בכלל מחקר שיווקי ואיפה הוא פוגש אותך ואת החברה שלך.

מה זה מחקר שיווקי לחברות

מחקר שיווקי לחברות אשר מבוצע באופן מקצועי, כזה אשר שואל את השאלות הנכונות (ואת האנשים הנכונים) ייתן לכם בסופו של דבר ממצאים מדויקים ופילוח עמוק ומדויק של השטח.
באמצעות הנתונים שתקבלו מביצוע מחקר שיווקי תוכלו לבצע שיפורים ושינויים בתוכנית העסקית, במערך השיווק של החברה, בדרכי ההתנהלות או בכל דבר הקשור לחברה שלכם ויתגלה במהלך המחקר השיווקי.

מחקר שיווקי למעשה הוא שם כללי אשר כולל בו מגוון של אפשרויות מחקריות: סקרי דעת קהל, קבוצות מיקוד, שליחת לקוחות סמויים, ביצוע ראיונות עם לקוחות או עם לקוחות פוטנציאליים ועוד מגוון של שיטות מחקר. בשורה התחתונה, ביצוע של מחקר שיווקי לפני קבלת החלטה כלכלית יכול לחסוך לך ולחברה שלך סכומי כסף בלתי מבוטלים ולעזור לך לקבל החלטות מושכלות אשר מושתתות על נתונים ותשובות ולא על תחושות וניחושים.

שלבים במחקר שיווקי

כאחת מחברות המחקר המובילות בשוק, החלטנו במאגר מוחות להאיר את האזורים הפחות מוכרים של עולם מחקרי השוק. אם נסתכל על מחקרים שיווקיים ממבט עילי נראה כי באופן סכמתי יש לנו חמישה שלבים שונים:

  • שלב הגדרת הבעיה ופיענוח יעדי המחקר

    ככל שנצליח להבין את יעדי המחקר ולהגדיר את הבעיה בצורה המדויקת ביותר כך נוכל למנוע איסוף נתונים מיותרים שלא רלוונטיים בעבורנו. באם הבעיה אשר אנו רוצים לבחון אינה ברורה או שהיא כללית מדי אז נמליץ על ביצוע מחקרי גישוש מקדימים.

    מכון מחקר שיווקי לחברות

  • שלב פיתוח המחקר

    לאחר שאנחנו יודעים מהי הבעיה שאנחנו רוצים לפתור ולהבין אנחנו יכולים לעבור לשלב הבא שתחילתו הינה בחירת מקורות הנתונים הרלוונטיים בעבורנו, כמו גם איסוף נתונים אשר זמינים לנו ממקומות מידע רלוונטיים. לאחר מכן נעבור לבחירת שיטת איסוף הנתונים בה נפעל לביצוע המחקר השיווקי כאשר הדרכים הנפוצות הינן: תצפית, סקר, קבוצת מיקוד, ניסוי או שילוב של כמה דרכים יחדיו.

  • שלב איסוף המידע

    זהו אחד השלבים הבעייתיים והיקרים ביותר בכל התהליך של מחקר שיווקי לחברות. כמו כן מדובר על השלב בו יש את הסיכוי הגדול ביותר לביצוע טעויות ולכן חשוב לעבוד עם מכון מחקר אמין שיודע לבצע את המטלה ברמה הגבוהה ביותר.

  • שלב ניתוח המידע

    יש הרואים בשלב זה שלב מדעי נטו, שלב אשר כל מה שחשוב בו הוא מעקב אחר החוקים המתמטיים והמדעים של ביצוע מחקר איכותני או כמותי. בדיוק בנקודה זו רבות החברות שנופלות וטועות, נכון שיש חשיבות רבה להקפדה על החוקים אך גם יש חשיבות רבה לניסיון ולידע הנוסף שלא מופיע באותו מידע שנאסף. כאן בדיוק נכנסת לפעולה העובדה שראשי מאגר מוחות הם מהוותיקים והמנוסים בתחום, הם יוכלו לסייע לכם לפענח את המידע ברמה מדויקת ולקבל ממנו תמונת מצב אמינה.

  • שלב הצגת הממצאים

    גם שלב זה יכול להיות עקב אכילס בעבור חברות אחרות. להצגת הממצאים בצורה נוחה ומפורטת יש חשיבות רבה, יש הרואים בחלק הזה כאומנות בפני עצמה, הדרך בה הלקוח יבין את הנתונים ויידע איך להשתמש בהם לצרכיו.

מאגר מוחות הינו מכון מחקר שיווקי לחברות עם ניסיון של שנים ויכולת דיוק מעל הטעות הסטטיסטית הקטנה ביותר  – אנחנו נדע להראות לך את המידע בצורה ברורה ופשוטה. רוצים שנתחיל לעבוד יחדיו? צרו עמנו קשר באתר או אפילו יותר פשוט מזה, חייגו אלינו ל03-5726000