הזדמנויות חדשות: אילו שווקים חדשים נוצרו בעולם העסקים והאם שווה להשקיע בהם?

by מאגר מוחות ניהול אתר
1 month ago
93 Views

אתרים ומגזינים רבים משקיעים המון אנרגיה וזמן כדי להביא בכל שנה רשימות של טרנדים חדשים ושווקים חדשים ששווה להשקיע בהם. אנחנו במאגר מוחות אומנם לא מבצעים ניתוחים כלכליים של כל תחומי החיים, אך כמכון מחקר המתמחה מעבר לסקרים גם בבדיקות היתכנות ובניית תוכניות אסטרטגיות, אנחנו תמיד נמצאים עם יד על הדופק כדי לבחון אפשרויות חדשות והזדמנויות עסקיות משונות. במאמר הזה אנחנו עומדים להציץ על כמה מהשווקים החדשים שעתידים בקרוב מאוד להשתלט על העולם, וחלקם כבר החלו אז אל תפספסו את ההזדמנות שלכם.

מה זה אומר שווקים חדשים ואיך מוצאים את השוק החדש הנכון לך?

קודם כול חשוב להתחיל במה זה לא שווקים חדשים. כאשר אומרים שווקים חדשים לא מתכוונים בהכרח לשווקים בתוליים שאיש לא מכיר, הכוונה במרבית המקרים היא דווקא לשווקים שקיימים ופועלים כבר אך שהחברה שלנו לא פועלת בהם. אבל, לצד ההבהרה הזו, שווקים חדשים יכולים גם להיות כאלו שהם באמת חדשים. למשל שווקים שנוצרו בשל פיתוחים טכנולוגיים או משינויים חברתיים גלובליים.

לא כל שוק חדש יתאים לכל עסק ולכן לפני שבכלל מתחילים לחשוב על כניסה לשווקים חדשים, חשוב מאוד לבצע בדיקת היתכנות כלכלית שתכמת את הנתונים הרלוונטיים גם מהשוק החדש, גם מהשווקים שבהם העסק כבר פועל ומובן שגם מהתוכנית העסקית והכלכלית של העסק עצמו. בדיקת היתכנות כלכלית איכותית חייבת תמיד להביא בחשבון את כל הריזיקות הכרוכות בהשקעה ובחדירה לשווקים חדשים, בראש ובראשונה צריך לתת דגש ליכולות הכלכליות של העסק להתרחב אל השוק החדש.

לצד החקירה של ההיתכנות הכלכלית, אנחנו צריכים גם להבין לעומק את ה”אני מאמין” של העסק. ככל שנכיר את העסק ואת המותג בצורה טובה יותר, כך נוכל לאתר בעבורו את השווקים שבהם יהיה לו ערך מוסף על פני המתחרים והסיכויים לסחוף את השווקים החדשים שאליהם נרצה להעמיק את השיווק יהיה גדולים יותר.

הסכנות שבכניסה לשווקים חדשים אל מול הרווחים הצפויים

העיקרון המרכזי בשיווק הוא לא לזרוק כמה שיותר כסף ולהחזיק אצבעות שנצליח לראות אותו חוזר אלינו עם ריבית. המטרה צריכה להיות אחרת – לזרוק כסף באופן מחושב ומדויק כדי שנוכל לדעת בוודאות שהוא יגדיל את עצמו ויניב רווחים. מובן שאם מדובר היה על עניין קל אז היינו רואים שכל החברות בעולם מצליחות, אבל כיוון שמדובר על עניין מורכב חשוב להבין כיצד להגיע לתוצאות האלו בצורה יעילה ורצינית. על ידי ביצוע פילוח שוק אפשר להתחיל לקבל את הנתונים הראשונים שנדרשים לנו לביסוס התוכנית השיווקית הזו. פילוח השוק מסייע לנו לחלק את השוק לקבוצות שונות ולהבין מה מניע ומפעיל כל אחת מהקבוצות האלו.

כל מי שאי פעם השקיע, או הקים עסק, מכיר את הלחץ ואת החרדה שיש בכניסה לשווקים חדשים. מדובר על הימור כלכלי שטומן בחובו סכנות רבות שעלולות אף לגרום לקריסת העסק כולו. המחשבה הזו יכולה לגרום לבעלי עסקים רבים לחשוש לקראת הכניסה לשוק חדש ובדיוק בשביל זה חשוב להקפיד על ביצוע פילוח שוק ובדיקת היתכנות כלכלית לפני שמתחילים את ההרפתקה שבכניסה לשוק חדש.

 

פילוח שוק לשווקים חדשים

מה הם שלושת השווקים החדשים החמים ביותר כיום?

ריכזנו כמה מהשווקים החדשים והחמים ביותר בעולם העסקי כיום ולצידם הוספנו כיתוב קצר על האם כדאי להשקיע בהם או לא.

  • תחליפי בשר/חלב/ביצים – טרנד הטבעונות הוא הרבה יותר מטרנד ושוק תחליפי הבשר לבדו מגלגל ברחבי העולם מיליארדי דולרים. הערכות מדברות על כך כי השוק הזה עומד להמשיך ולגדול, אך אנחנו ממליצים לשים לב דווקא לחלק הפחות מפורסם של תחליפי ביצים שיכול להיות הטרנד החם הבא בתוך הטרנד הכללי הזה.
  • AI – התחום הטכנולוגי הוא אחד מהשווקים החדשים הבולטים ביותר כבר שנים. הוא אומנם נמצא כאן מאז ומעולם ולהגיד על טכנולוגיה שהיא שוק חדש זה יהיה קצת מצחיק, אך בתוך עולם הטכנולוגיה קיים תחום ה – AI שעומד בעתיד הקרוב להיות נוכח בחיינו יותר ויותר. חשוב להגיד כי השקעה בתחום זה מצריכה כיסים עמוקים והיא בעלת סיכויי הכישלון הגבוהים ביותר.
  • קנאביס רפואי – אולי התחום המדובר ביותר הוא תחום הקנאביס הרפואי שהולך ונפתח ברחבי העולם לאחר שנים שהיה לא חוקי. ככל שיותר מדינות מאשרות את הטיפול בצמח הקנאביס, כך אנחנו רואים כי הפתרונות הטכנולוגיים בתחום נעשים תכופים יותר ומדובר על שוק שברגע שיוסדר כראוי צפוי לגלגל סכומים לא קטנים בכלל.

אנחנו במאגר מוחות נשמח לעמוד לצידכם ולבצע בעבורכם שלל בדיקות ומחקרים כדי לבדוק את מידת ההתאמה של העסק שלכם אל השווקים החדשים שרלוונטיים ומעניינים אתכם. כל שצריך לעשות זה ליצור איתנו קשר עוד היום.