בדיקת היתכנות כלכלית

by מאגר מוחות ניהול אתר
5 months ago
477 Views

להיות בעל עסק בישראל זה לא דבר פשוט, יותר מידי עסקים קטנים ובינוניים נסגרים בכל שנה ומרביתם נסגרים בעקבות ניהול כלכלי לא נכון או בניית תוכנית עסקית לא מדויקת המשפיעה על כל השלבים שלאחריה.
כדי להימנע מכך ישנה חשיבות עליונה לביצוע בדיקת היתכנות כלכלית אשר במהלכה מבצעים בשלב הראשון איסוף נתונים ובשלב השני מגיע שלב הניתוח של הנתונים הללו.

בדיקת היתכנות כלכלית כוללת התייחסות למוצר או לשירות המוצע על ידי העסק, לצורת השיווק והפרסום המתוכננים ומעל הכול להבנה של מי הוא קהל היעד וכיצד ניתן להנגיש לו את האיכויות של המוצר או השירות.

מה המטרה של בדיקת היתכנות כלכלית?

המטרה בבואנו לבצע בדיקת היתכנות כלכלית להבנות שיטה מדודה ומדויקת למחקר והבנה של היתרונות והחסרונות הכרוכים בשלבים שונים לאורך הפרויקט הרצוי. זה כולל בתוכו משימות שנדרש לבצע, השקעות כלכליות, צורך בשוק, העברות, דרישות עסקיות ועוד. בסופו של יום התוצאה המתקבלת אמורה להעניק לך אפשרויות פעולה ולהציע לך את הדרך הטובה ביותר בה אליך לצעוד על מנת להגיע להישגים אותם אתה רוצה להשיג.

ישנן שתי מטרות עיקריות לשימוש בבדיקת היתכנות כלכלית:

  • להכריע האם הפרויקט מוצדק ובר ביצוע על ידי הבנה האם היתרונות עולים על החסרונות.
  • להציע קו התחלתי ולהשוות בין פרויקטים שונים על ידי הבנה של איזה פרויקט יניב את התוצאות הטובות ביותר ביחס להשקעה הנדרשת בו.

בדיקת היתכנות כלכלית

גורמים בתהליך בדיקת היתכנות כלכלית

  • מה המטרות של הפרויקט?
  • מה החלופות?
  • מי לוקח סיכון?
  • באילו מדדים אנו משתמשים?
  • מה התוצאה שנקבל?
  • האם כל המדדים שווים?
  • מה ההשלכות על הצרכן?
  • מה ההשלכות על מי שלא צרכן של המוצר?
  • האם יש יתרונות חברתיים למוצר?

אלו הם רק חלק קטן מהגורמים אשר יש לקחת בחשבון כאשר אנו מתחילים לבצע בדיקת היתכנות, בבואנו לבצע בדיקה שכזו חשוב מאוד להרחיב את השיח ולהבין את כל הגורמים הצפויים והלא צפויים אשר עומדים לפנינו על מנת שנוכל להיערך אליהם בהתאם ולא להיות מופתעים לאחר מכן.

בדיקת היתכנות כלכלית מלאה ומקיפה תכלול מצד אחד את כל הגורמים הפנים עסקיים הכרוכים במוצר או בשירות אשר נבחן, למשל האם ישנה חשיבות למיקום הגאוגרפי?, האם יש חסמי כניסה לשוק הרצוי? אך בנוסף לאלו יש להבין ולחקור לעומק גם את הגורמים החיצוניים שאנו לא יכולים לשלוט בהם ובראשם האם יש צורך במוצר או בשירות המוצע? האם השוק אליו אנו נכנסים עומד לצמוח או ליפול? ועוד מגוון שאלות שיש לשאול ולהבין בטרם נתחיל בשלב איסוף המידע.

בדיקות ההיתכנות של מאגר מוחות

כמכון המחקר המוביל בישראל תמצאו אצלנו צוות מקצועי ומנוסה אשר משמש באופן יום יומי כחבר דירקטוריון וכמייעצים לארגונים והחברות הגדולות ביותר והמשפיעות ביותר הן בסקטור הציבורי והן בסקטור הפרטי. בנוסף להיותנו יועצים ובעלי השפעה בחברות שונות אנו גם משמשים כמרצים ובעלי וותק רב בעולם האקדמי ועל ידי כך אנו מסוגלים להציע לכם בדיקה כוללת ומלאה אשר נהנית מכל העולמות, העולם העסקי האמיתי והעולם האקדמי.

כל מה שאתם צריכים לעשות על מנת שנתחיל לעבוד בעבורכם זה ליצור עמנו קשר עוד היום באמצעות הטלפון, 03-5726000,  או טופס יצירת הקשר באתרנו ונעמוד לשרותכם בדיוק, בנחישות ועם כל האינפורמציה הדרושה על מנת להבין האם הרעיון של המוצר החדש שלכם שווה או לא את ההשקעה.

 

Tags: , ,