מחקרי שוק

by מאגר מוחות ניהול אתר
2 months ago
80 Views

מחקרי שוק הינם חקרים מדעיים, סטטיסטיים, אובייקטיבים ומלאים אשר נועדו להביא ליתרון בזירות התחרותיות ולצמצם את הסיכונים המלווים החלטות עסקיות.

מחקר שוק יתרום רבות לפיזור אי הוודאות הנובעת מפיתוח מוצרים חדשים, חדירה לפלחי שווקים חדשים או בדיקת עמדות צרכנים ביחס למותג קיים לאורך זמן.

למשל יזמים המבקשים לגייס מימון בפיתוח מיזמים עסקיים יידרשו על ידי המשקיעים להגיש מסקנות והמלצות אשר נובעות ממחקרי שוק כחלק מהתוכניות העסקיות.

מסקנות המחקרים משולבות עם אינטואציות עסקיות וידע אישי שנצבר לאורך זמן ומסייעות למקבלי ההחלטה להימנע מטעויות – המלצות אלו מעניקות יתרון רב עצמה, על בסיסו ניתן לקבל החלטות עסקיות נכונות.

מחקרי שוק ובדיקת היתכנות– כיצד זה נעשה?

ניתוח השוק והמוצר

שלב ראשוני בביצוע המחקר, כולל איסוף וניתוח נתונים אובייקטיבים “קשים” מרשומות קיימות, שְנתונים סטטיסטיים, ממצאי מחקרי שוק קודמים ועוד.
נתונים אלו מסייעים להבין את אופיו ומהותו של השוק הקיים, השחקנים, היקפי הפעילות והמכירות, תכונות המוצר או השירות וקהלי היעד.
שלב זה כולל את בדיקת החלופות, המתחרים, היצרנים, הספקים והלקוחות הקיימים והפוטנציאליים, בארץ ובחו”ל.

ביצוע מחקר איכותני

בשלב זה משולבים ראיונות אישיים – “ראיונות מומחים”, עם קבוצות מיקוד בהן משתתפים קהלי יעד חזויים ורלוונטיים למוצר או לשירות.
שלב זה כולל במידת הצורך, גם תצפיות וראיונות בנקודות המכירה.

ביצוע מחקר כמותי – סטטיסטי

בשלב זה יבוצע איסוף וניתוח נתונים סובייקטיביים “רכים”, על ידי ביצוע סקרים בקרב מדגמים המייצגים את קהלי יעד הקיימים והפוטנציאליים.
שיטות המחקר לביצוע המדגם הינן מגוונות וכוללות סקרים טלפוניים, אינטרנטיים, סקרי שטח ועוד.

ניתוחים, מסקנות והמלצות

על בסיס הנתונים המתקבלים, הקשים והרכים, מבוצעים ניתוחי רגישות כלכליים, אומדנים והערכת ביקושים בהתאם לעלויות ההקמה, עלויות הייצור והשיווק, רגישות קהלי היעד למחירים ועוד.

ניתוח שוק

על הרלוונטיות של ביצוע Benchmarking בהשוואת ביצועי החברה

במחקרי שוק משולבים בין היתר מחקרי Benchmarking אשר מודדים ביצועים ותהליכים ספציפיים של החברה, בהשוואה לאלו של החברות הטובות ביותר בתחום הפעילות, ובכלל.

המימד הקריטי בתהליך Benchmarking הוא בחירת הגורמים הרלוונטיים להשוואה.
ממצאי המחקר וההמלצות מסייעים להגדרת יעדים חדשים, להטמעת תהליכי עבודה נכונים ולשיפור הביצועים.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר עוד היום וללמוד עוד על סקרי שוק ובדיקות היתכנות כמו גם לראות כיצד מאגר מוחות יכולים לתרום לכם על ידי עריכת סקרים למוצרים או מיזמים חדשים ולגבי מחקרי שוק שונים.

רוצים לדעת מה ההבדל בין מחקר איכותני לבין מחקר כמותי? כנסו למאמר שלנו בנושא

אם גם אתה מעוניין במכון מחקר שילך עמך יד ביד ויסייע לך לפרוץ קדימה, חברה שתנצח גם את הטעות הסטטיסטית, אנחנו במאגר מוחות מחכים לשמוע ממך עוד היום.
כל מה שצריך לעשות זה לחייג אלינו ל 03-5726000 או ליצור קשר באמצעות האתר