פילוח שוק כחלק מייעוץ אסטרטגי ותכנית עסקית

by מאגר מוחות ניהול אתר
4 months ago
260 Views

בין אם אתם עומדים להקים חברה מאפס או בין אם אתם חלק מחברה קיימת בוודאי שמעתם סביבכם את הביטוי ייעוץ אסטרטגי או תכנית עסקית. הבסיס הקיומי של הייעוץ האסטרטגי הינו בחינת החברה והשוק בה היא פועלת במטרה להציע כלים לשיפור האפקטיביות והיעילות של החברה באותו השוק. הכלים הללו נבנים בתהליך מחשבתי ומחקרי מעמיק אשר בוחן את השוק באמצעות מחקרים וסקרים אשר מסייעים בתהליך המכונה, פילוח שוק.

השלבים שנעשים כחלק מהייעוץ האסטרטגי

  • מיפוי ובחינת הסטטוס קוו- על ידי שימוש במודלים מחקריים, שיווקיים וארגוניים אנו מייצרים תמונה מעמיקה של המצב הקיים בסביבה הפנימית של הארגון.
  • בניית “אני מאמין”- הערכים שמלווים את החברה בתהליכים הפנימיים והחיצוניים הם אלו שישמשו כנקודת המוצא לכל תהליך התוכנית האסטרטגית.
  • קהלי יעד- בצוותא עמכם נגדיר קהלי יעד רלוונטיים ונבנה קבוצת מחקר הומוגנית ונייצר פילוח שוק וחקר שוק מעמיק סביב הקבוצות הללו.
  • מיצוב וייחודיות- לאחר שננתח את המסקנות נציע אפשרויות ליצירת תהליכי מיצוב ייחודיים לארגון על מנת לייצר תפיסה צרכנית ברורה אצל קהל היעד.
  • הגדרה עצמית- לאחר הכרה עם החברה, התדמית וכיווני הצעידה קדימה נבין מה הם מוצרי הליבה או שירותי הליבה של הארגון ומה הם תחומי הפעילות.
  • אסטרטגיה שיווקית- לאחר שעברנו את כל השלבים הקודמים אנו עומדים בפני הגדרת הפוקוס, כיצד ואיך נחדור לשוק.
  • מיתוג- השלב הנוצץ מכולם אך זה שעל מנת ליישמו כראוי צריך לעבוד קשה ולחקור לעומק את החברה ואת השוק בו היא פועלת.
  • אסטרטגיה פנימית- מה שאנו משדרים כלפי חוץ חייב לעמוד בשורה אחת עם התהליכים הפנימיים. בנוסף, במידת הצורך נציע שינויים ארגוניים על בסיס שווקי החדירה והמוצרים שבחנו.
  • בנק המטרות- איך נמקסם את הרווחים, מה מוכתר כהצלחה ועוד שאלות וקושיות שהתשובות אליהם יסיעו בבניית בנק המטרות והיעדים של הארגון.

מה זה פילוח שוק בעצם

כאשר אנו אומרים שוק אנו מתכוונים לכלל הצרכנים והאפשרויות, מדובר על כמות בלתי נתפסת של פרטים אשר אין לנו סיכוי לחדור בהצלחה ללא הבנה מעמיקה יותר. באמצעות פילוח שוק אנו נותנים שמות בקבוצות השונות המרכיבות את השוק ומרכיבים תתי קבוצות על בסיס מאפיינים ותכונות דומים.
המטרה העיקרית היא לזהות היכן ניתן להיכנס לשוק ואילו תתי קבוצות יהיו המניבות ביותר כאשר נכניס את המוצר או את הארגון אל תוכם.

פילוח שוק

למעשה פילוח השוק הוא הרכיב העיקרי והבסיסי ביותר בכל תכנית עסקית וייעוץ אסטרטגי באשר הוא (ובעל חשיבות עליונה גם בביצוע בדיקות היתכנות ומחקר שוק), ללא הבנה וחלוקה נכונה של השוק לא נצליח לנתח את הצעדים הנדרשים להצלחה.
אנחנו במאגר מוחות מציעים לכם את הניתוח המעמיק והמדויק ביותר שניתן ליישם, באמצעות הניסיון הרב שלנו כחברי דירקטוריונים ויועצים של חברות וארגונים רבים ובאמצעות העובדה כי אצלנו תמצאו את המומחים הגדולים בארץ לשיווק ארגוני וניתוחי שוק אנו מסוגלים להציע לכם את האמת האחת של השוק, זו שאתם אולי לא מוכנים לשמוע אבל זו שאתם חייבים לשמוע.

אם גם אתה מעוניין במכון מחקר שילך עמך יד ביד ויסייע לך לפרוץ קדימה, חברה שתנצח גם את הטעות הסטטיסטית, אנחנו במאגר מוחות מחכים לשמוע ממך עוד היום.
כל מה שצריך לעשות זה לחייג אלינו ל 03-5726000 או ליצור קשר באמצעות האתר