קבוצות מיקוד – נחלת העבר או עתיד המחקר?

by מאגר מוחות ניהול אתר
4 months ago
500 Views

כשאנחנו אומרים את המילה קבוצת מיקוד לחלקנו עולה בראש תמונה של חדר מלא אנשים זרים אשר בוחנים סרט חדש או מסתכלים על סרטונים של פוליטיקאי מסוים וחווים עליו את דעתם, חלק אחר מאיתנו הולך ישר לקבוצות המיקוד של מאכלים חדשים אשר מבקשים לבדוק את תגובת הקהל לטעם החדש שיצרו.
המשותף לכל אלו הוא שישנה תחושה בציבור כי קבוצות מיקוד הן נחת העבר וכבר לא משתמשים בהן.

קבוצות מיקוד הן עדיין כלי מחקר איכותני חשוב ויעיל אך חשוב ליישם אותן בצורה נכונה ומקצועית על מנת להרוויח מהן את היתרונות הגדולים.
רבים טוענים שעתידן לוט בערפל לנוכח התגברות שפע הידע הסובב אותנו, התפתחויות במה שנקרא “כריית ידע”, מחקרים מקוונים וגישה למאגרי ידע ומידע בלתי נגמרים הופכים את קבוצות המיקוד לכלי מסורבל אשר שואב משאבים רבים מידי.

למה קבוצות מיקוד יישארו לנצח?

  • מידע ישיר ונטול מתווכים
  • בקרת איכות (החוקר רואה את המרואיין ויכול להחליט האם ישנה התאמה למחקר או לא, בניגוד למחקרים לא ישירים בהם פעולה זו קשה עד כמעט בלת אפשרית)
  • עלות נמוכה ותמורה גבוהה
  • מגע אישי

כמובן שישנן סיבות רבות ונוספות אך אלו אשר ציינו מאפשרות, בשילוב עם שיטות מחקר נוספות אשר משלבות כלי מחקר כמותי ואיכותני, להגיע לרמת הדיוק ולהבנה מעמיקה אך גם כוללת את השוק וכך ניתן לייצר תוכניות שיווקיות ואסטרטגיות מדויקות ואפקטיביות בין אם כחלק מייעוץ ארגוני / אסטרטגי או בין אם כחלק ממחקר אחר.

בתחילת השנה הנוכחית נתקלנו בכמה מגזינים אשר ניסו לשאול את השאלה הזו, האם יש צורך עדיין בקבוצות מיקוד, הם ניסו להבין לעומק מדוע המותגים הגדולים ביותר בעולם עדיין משתמשים בקבוצת מיקוד, הם ניסו להבין האם הטכנולוגיה הסובבת אותנו לא מאפשרת כריית מידע בצורה מהירה ויעילה יותר ועוד מגוון שאלות. הם גילו למשל כי רק ב2017 הושקעו בעולם למעלה מ2.2 ביליון דולר על קבוצות מחקר והיד עוד נטויה.

מאגר מוחות משלבים כלים מחקרים ליצירת התמונה הכללית

אנחנו מאמינים כי באמצעות המנחה הנכון, הבחירה המדויקת של המשתתפים ובחירת שאלות אשר מכוונות למטרה יסיעו לכל מחקר שוק להיות עם היד על הדופק ולהבין מגוף ראשון את הצרכים של השוק אשר יסיעו לו לערוך שינויים והתאמות על מנת לייצר חדירה מוצלחת לשוק.
בשנים האחרונות כמות המשתתפים בקבוצות מיקוד הצטמצמה וכיום מעטים עורכים קבוצות מיקוד הכוללות מעל שמונה, גג עשרה, אנשים. הסיבה לכך היא היכולת להעניק לכל דובר הרגשה אישית ואינטימית ובכך לקבל פידבקים מדויקים ואמינים יותר. אנחנו גם דוגלים בשיטה זו אך מודעים לעובדה כי לפעמים יש צורך בקבוצות גדולות, הכל בהתאם לצרכי הלקוח ועל מנת לקבל תשובה קוהרנטית ומדויקת.

קבוצת מיקוד

אנו חברה וותיקה עם מוניטין מוכח במחקרי שוק, חוות דעת מקצועיות וייעוץ אסטרטגי. אנחנו מייעצים באופן קבוע לגורמים הבולטים במשק ולארגונים החזקים והגדולים ביותר, בואו והצטרפו גם אתם למשפחת מאגר מוחות עוד היום.

אם גם אתה מעוניין במכון מחקר שילך עמך יד ביד ויסייע לך לפרוץ קדימה, חברה שתנצח גם את הטעות הסטטיסטית, אנחנו במאגר מוחות מחכים לשמוע ממך עוד היום.
כל מה שצריך לעשות זה לחייג אלינו ל 03-5726000 או ליצור קשר באמצעות האתר