כל מה שצריך לדעת על ביצוע מחקר שוק בינלאומי

by מאגר מוחות ניהול אתר
4 years ago
2011 Views

מחקרי שוק הם פעולה בסיסית בעולם העסקים. מדובר על תהליך אשר באמצעותו החברה או האירגון אוספים מידע ונתונים על שווקים. המטרה לביצוע מחקר שוק היא לקבל תמונה מלאה ונרחבת על מצב השוק והאפשרויות הטמונות בו. המידע שנקבל ממחקר שוק איכותי ומקיף יעזור לנו בקבלת תובנות עסקיות מושכלות ובקבלת החלטות אסטרטגיות המבוססות על נתונים ומדדים אמינים ולא כאלו המסתמכים על תחושות בטן.

ביצוע מחקר שוק בינלאומי

כאשר אנחנו מעוניינים להתחיל בביצוע של מחקר שוק בינלאומי, אנחנו נתקלים לרוב במורכבות אחרת מאשר זו הנדרשת בשוק הישראלי. עיקר המורכבות מורכב מחוסר ההיכרות עם השווקים הבינלאומיים, גישות למאגרי נתונים ומחסום השפה. אך אלו הם רק כמה מהגורמים אשר הופכים את ביצוע מחקר השוק הבינלאומי למורכב ולכזה שדורש חברה בעלת ארגז הכלים המתאים לביצוע המשימה.

בשלב הראשון של ביצוע מחקר שוק בינלאומי נדרש מיפוי מקיף וממצה של השוק המדובר. את מיפוי זה ניתן לבצע בכמה עומקים ורבדים שונים. חשוב מאוד להקפיד על ביצוע מחקר שוק מקיף אשר כולל בתוכו את השווקים הרלוונטים, במדינות הרלוונטיות, וגם כזה המשקף את תמונת המתחרים וההזדמנויות העסקיות שעומדות בפניכם. זכרו כי לא מומלץ לחדור ליותר משני שווקים במקביל מפאת מחסור במשאבים.

סבלנות היא שם המשחק במחקרי שוק בינלאומיים

גם בביצוע מחקר שוק בינלאומי וגם לאחר מכן, כאשר אתם מתחילים את החדירה לשוק החדש. חשוב לזכור כי סבלנות היא התכונה החשובה ביותר. ליצירת מומנטום בשוק החדש לוקח זמן, גם אם נראה כי אתם משיגים לידים איכותיים ומניבים או אם אתם רואים שהעסקאות הראשונות נסגרות במהירות מפתיעה. שמרו על ארשת פנים כי הדרך עוד ארוכה.

אנו ממליצים לכם לחפש גם השראה בדמות חברות אחרות אשר הצליחו לפרוץ לשווקים חדשים. אתם כנראה לא החברה הראשונה שעושה תהליכים של חדירה לשווקים חדשים, נסו לחפש חברה אחרת שביצעה תהליך דומה ויכולה לשמש לכם כמודל לחיקוי אך זכרו גם כי יש צורך לבצע התאמות למוצר או לשוק הספציפי שלכם.

מחקר שוק בינלאומי

חברות רבות אשר פרצו והצליחו בשווקים בינלאומיים מדווחות כי שיתופי פעולה היו מהדברים הבולטים שסייעו להם בתהליך. לפני שתתחילו ותפנו לשותף הרצוי חשוב כי תקפידו על ביצוע מחקר שוק בינלאומי איכותי ומקיף שיכלול בעיקר הבנה על מי הם המתחרים שלכם, מה היתרונות והחסרונות שלהם לעומתכם. אל תשכחו כי אחת הדרכים היעילות ביותר לקבל את התמונה המלאה היא פגישה עם לקוחות כדי להבין מהם לעומק על ההבדלים בין החברות ועל הצרכים שלהם.

למי פונים בעבור ביצוע מחקר שוק?

יש חברות אשר מנסות לחסוך בהוצאות ופונות למחקרי שוק משניים, כאלו שבוצעו בעבור חברות אחרות וכעת הן זמינות בעבורכם. חשוב מאוד להיזהר ממחקרי שוק אלו שכן היא לא תספק לכם את התמונה המלאה וסיכוי סביר שמחקר השוק הזה יהיה מוכוון לחברה שביצעה אותו ולא בהכרח ישפוך אור מלא על התחומים שרלוונטים אליכם. מה גם שלא בטוח שהמידע רלוונטי ומעודכן ולכן אנו מאוד לא ממליצים להסתמך באופן בלעדי על מחקרי שוק אלו.

מחפשים חברה שתוכלו לעזור לכם בביצוע מחקר שוק בינלאומי אמין, מלא באינפורמציה ומדויק בעבורכם? צרו עימנו קשר במאגר מוחות עוד היום או חייגו אלינו ל03-5726000   ונשמח לעבוד יחד עמכם