סקרים – האם הם עדיין רלוונטיים?

by מאגר מוחות ניהול אתר
3 weeks ago
37 Views

אחרי עוד סבב של בחירות ברצף בלתי נגמר ואחרי שנדמה היה כי סקרים טלפוניים כבר לא מתקיימים במתכונת המוכרת, התחושה הכללית בעולם כולו היא שאין טעם יותר לקיים סקרים כמו שהיינו עושים עד היום. בעבורנו כמכון סקרים מדובר על שאלה שאנחנו מתעסקים איתה יומם ולילה והיום החלטנו לפתוח אותה פה ולעלות כמה תהיות ומחשבות על הנושא של סקרים בעידן המודרני.

מה זה סקרים והאם אנחנו צריכים אותם?

סקרים נמצאים סביבנו גם כשאנחנו לא מודעים לכך, בעיקר כאשר הם לא מגיעים בצורה המקובלת והנפוצה של שאלון. רק נסו לדמיין את הפעם האחרונה שהייתם בשירותים ציבוריים והיה שם צג דיגיטלי ששאל האם השירותים נקיים, או בפעם ההיא שקניתם באמזון והתבקשתם לאחר מכן לכתוב ביקורת על המוצר. בעולם השיווק הדברים האלה נקראים הוכחות חברתיות והם למעשה הדבר שאנחנו מחפשים גם בסקרים.

כאשר עורכים סקר בצורה מדעית חשוב מאוד להבין את המהויות שמאחורי הסקר, את הרעיון הכללי שאנחנו בוחנים ואת הדרכים הטובות ביותר לקבל תשובות מפורטות ואמיתיות מהאנשים הנכונים. המהות האמיתית של מכון סקרים היא לא להביא את התשובות וזהו, מכון סקרים צריך לדעת להסתכל מעבר לתשובות ולהבין מה מביא את האדם לבחור דווקא באפשרות א’ ולא ב’. הפיענוח והניתוח של נתוני הסקרים היא העבודה האמיתית של חברת סקרים, לא קיום הסקר מלכתחילה.

אנחנו רואים שהרבה חברות וארגונים לקחו על עצמם בחסות הטכנולוגיה את כל הנושא של עריכת סקרים, הם משתמשים בשירותי סקרים בהודעות SMS או בסקרים באינטרנט שנוח לייצר אותם ואפשר להגיע לתפוצה גדולה של משיבים. אבל האם התשובות שהם מקבלים מביאות תוצאות בשטח? לא בהכרח. זה בעיקר תלוי באיזו שאלה שאלנו והאם מדגם האנשים שבחרנו אכן מייצג את קהל הלקוחות שלנו.

האם סקרים רלוונטים

מכון סקרים מביא לכם מידע מדויק וניסיון רב שנים

בשל העובדה שעדיין אנחנו נתקלים בסקרים בכל מקום, ובהתחשב בחיבה העמוקה של הציבור הישראלי לסקרי בחירות. אנחנו מסיקים שסקרים נמצאים כאן כדי להישאר. וגם אם המשמעות שיתנו להם תפחת, כמו שמזהירים כמה מומחים, הם עדיין יישארו כלי מוביל להבנת הצרכנים והציבור. אבל חשוב מאוד להבין שמכון סקרים מביא איתו הרבה יותר מאשר כוח אדם של טלפנים וסוקרים. מכון סקרים מביא שיטות מדעיות וניסיון רב שנים בניתוחי עומק שמאפשרים לו לבסס את המחקרים והסקרים בצורה קונקרטית יותר ועל ידי כך להנפיק תשובות מדויקות.

בואו ננסה שניה להבין את החשיבות שבניסוח השאלות בסקרים כדי להבין עד כמה חברת הסקרים יכולה להשפיע על תוצאות הסקר. נגיד שאנחנו סוקרים את המצב התחבורה הציבורית ביישוב מסוים ואנחנו שואלים את המשיבים על שביעות רצונם מהתחבורה הציבורית במקום מושבם. אופציה אחת לשאול את השאלה תהיה – “בסולם של 5-1 עד כמה את/ה שבע רצון מהתחבורה הציבורית ביישובך?”, אך אפשרות נוספת יכולה להיות – “בשנה האחרונה, כמה פעמים התלוננת על מצב התחבורה הציבורית ביישובך?”.

בשאלה הראשונה אנחנו שומרים על אובייקטיביות ומאפשרי לציבור להגיד את אשר על ליבם בצורה חופשית וללא השפעות ישירות, אך בשאלה השנייה אנחנו “מכריחים” אותם לחשוב על בעיות ועל דברים רעים שהיו להם בעת השימוש בתחבורה הציבורית ועל ידי כך אנחנו מעודדים אותם להגיד בהכרח דברים לא חיוביים.

כשאתם מחפשים חברת סקרים בעבור הסקר הבא שלכם אנחנו ממליצים שתתחילו קודם כול בהבנה של הצרכים המדויקים שלכם. האם הסקר שאתם רוצים לעשות מתקיים בקרב אוכלוסייה ספציפית או שמה אתם רוצים לקבל תמונה מלאה של האוכלוסייה הכללית. ככל שתדעו יותר טוב מה אתם מעוניינים להשיג מקיום הסקר, כך תוכלו למצוא את חברת הסקרים שתדע להעניק לכם את השירות המדויק.

לפרטים על איך מאגר מוחות תוכל לעזור לכם לדייק את הסקרים שלכם ואת החיבור המיידי של העסק שלכם עם הלקוחות, צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לשרותכם.