כל מה שחשוב לדעת לפני שיוצאים עם מוצר חדש לשוק

by מאגר מוחות ניהול אתר
2 months ago
139 Views

כדי להבין איך לגשת להשקה של מוצר חדש אנחנו צריכים לבחון המון גורמים. אי אפשר לצפות שבמאמר אחד נספיק לגעת במה שקורסים שלמים לא מספיקים ללמד, אבל אנחנו בכל זאת רוצים להציף כמה דגשים שנתקלנו בהם בשטח כחברה המבצעת מחקרי שוק מקיפים ודקדקניים באופן שוטף. ריכזנו בעבורכם את כל מה שחשוב לדעת לפני שיוצאים עם מוצר חדש לשוק ואנחנו מקווים שגם מי מכם שעתיד לנסות ולחדור לשווקים חדשים יוכל למצוא במאמר הזה עצות שיסייעו “לחנך” את השוק.

מחקרי שוק כדי לפצח שווקים תחרותיים

בעולם שבו כוחות השוק החופשי הם הכוחות היחידים שחשובים, אנחנו רוצים לנסות ולהבין איך אפשר לחזות את תגובת השוק החופשי למוצר חדש שאנחנו מפתחים, עוד לפני שנקפוץ למים ונציע את המוצר לכולם. אומנם אין לנו באמת יכולת להגיד בוודאות של מיליון אחוז שמוצר אחד ייכשל ואחר ישגשג, תמיד קיימות הפתעות בעולם ובתי הקברות מלאים בכאלו שהיו מוכנים להישבע על חייהם שהם יודעים הכול על כוחות השוק. אבל בעזרת מחקר שוק מקדים אנחנו בהחלט יכולים לקבל טעימה ממה שעתיד להתרחש בעת השקת המוצר.

המטרה העליונה שלנו מכל מוצר או שירות שאנחנו משיקים זה שהם יניבו רווחים מספקים כדי להחזיר את ההשקעה, זה המינימום אך בהחלט לא הרצוי. תהליך הפיתוח הוא ארוך, יקר ולעיתים מייגע. זהו תהליך שעתיד לשאוב את כל האנרגיות של הארגון ועצם זה שיש לנו רעיון מבריק לא בהכרח אומר שזה הרעיון שעליו אנחנו צריכים לשים את כל הז’יטונים. ובדיוק בשלב הזה מגיע החלק שבו מכון מחקר אמין נכנס לתמונה.

כאשר הרעיון עוד נמצא בראשנו הוא במרבית המקרים מרגיש לנו כמו הדבר הפשוט ביותר שכל העולם ממתין לו. אבל כדי להבין האם באמת מדובר על המהפכה הבאה או על הפלופ הבא אנחנו צריכים לשאול את עצמנו כמה שאלות ולהבין אם יש צורך אמיתי בקרב הציבור למוצר הזה ומה יידרש מאיתנו כדי לייצר ולהציע את המוצר הזה לצרכנים.

מה צריך לדעת לפני שיוצאים עם מוצתר חדש

מה מעניקים לנו מחקרי שוק לפני יציאה עם מוצר חדש?

  • הבנת גודל השוק – לא כל מוצר שאנחנו חושבים עליו מיועד להתאים לכלל האוכלוסייה, לפעמים אנחנו בונים על מותר נישתי בכוונה אבל גם במקרים כאלו אנחנו רוצים להבין מה הגודל הצפוי של השוק ומה ממוצע ההוצאות וההכנסות בקרב הצרכנים השונים.
  • מחקר מתחרים – הרבה אנשים חושבים שמחקר מתחרים אומר רק לפתוח גוגל ולבדוק אם קיים כבר מוצר או שירות דומה שמוצע איפשהו בעולם. אבל זה רק קצה הקרחון של מחקר מתחרים איכותי. כדי להביא את התמונה המלאה חשוב לחקור ולנסות למצוא האם חברות אחרות מפתחות מוצרים דומים שעלולים להתחרות איתנו. מכון מחקר מסייע בנקודה הזו בעזרת גישה למקורות מידע שלא בהכרח זמינים לציבור הרחב.
  • תגובת הלקוחות הצפויה – לזהות את גודל השוק ואת הסכומים שמתגלגלים בו זה לא כל העניין, אנחנו רוצים גם לנסות להבין כיצד המוצר יתקבל על ידי הצרכנים הפוטנציאליים ובאופן כללי כבר בשלב של ניסוח השאלות על ידי חברת סקרים מנוסה אפשר לזהות בעיות במוצר ולהבין מה נדרש מאיתנו לשפר. כך למשל במקרים שבהם אנחנו מנסים להבין תגובות של אנשים ממוצר שלא קיים בשוק ולא תמיד אפשר להסביר את המוצר במילים אפשר להסיק שנדרשת עבודת אפיון טובה יותר על המוצר.

במאגר מוחות אנחנו מבצעים מחקרי שוק וסקירות היתכנות כבר עשרות שנים. לאורך הזמן למדנו להבין שבדיוק כמו אנשים, גם שווקים הם דינמיים ובעלי אופי משתנה. צוות האנליסטים שלנו יבחן בעבורכם כל סעיף ולא ישאיר אף אבן במקומה במטרה להביא לכם את התוצאות המדויקות ביותר.