האם יש לבצע פילוח שוק רק פעם אחת שנכנסים לשוק?

by מאגר מוחות ניהול אתר
1 month ago
84 Views

הכרות אינטימית עם הלקוחות והשוק שבו אנחנו פועלים הם מאבני היסוד להצלחת העסק. כל מנטור או יועץ עסקי יגיד כי הדבר הראשון שחובה לעשות, עוד לפני כל דבר אחר בתוכנית העסקית, זה להבין מי קהל היעד של העסק ושל המוצר. ההבנה הזו נמצאת בבסיס התוכנית העסקית וכדי להגיע אליה הרבה פעמים נבצע פילוח שוק שיעזור לנו להגדיר את ולצבוע את קהל היעד שלנו בצורה מאובחנת ומדויקת. אבל השאלה שאנחנו רוצים להתייחס אליה היום היא האם יש לבצע פילוח שוק רק לפני הכניסה לשוק, או שמה יש צורך בעוד בדיקות שכאלו גם בהמשך הדרך?

מה נותן לנו ביצוע פילוח שוק?

פילוח שוק הוא למעשה הבדיקה המקיפה ביותר שאנחנו עושים כדי להבין מי הוא קהל היעד שבעבורו אנחנו משווקים את המוצר או השירותים שלנו. בדיקות שכאלו מבוצעות באופן תדיר ומטרתן אומנם ברורה, אך הדרך להגיע לשם משתנה בהתאם לשיטות המחקר שבהן עובד מכון הסקרים הספציפי שאיתו תבחרו לעבוד. אם נשים לרגע בצד את דרכי ההגעה לפילוח השוק, אז נראה כי בשורה התחתונה פילוח השוק מעניק לנו מידע מדויק על כמות האנשים שעתידים לרכוש את המוצר שלנו, מה יוביל אותם לרכוש את המוצר ועוד המון פרטים נוספים שעוזרים לנו לגבש תוכנית עסקית וכלכלית מלאה.

פילוח שוק מתאפיין במתן קשת רחבה של נתונים המאפשרים למקבלי ההחלטות לקבל את החלטותיהם על בסיס עובדות ולא תחושות בטן. ביצוע פילוח שוק היא פעולה שחשוב מאוד לבצע בצורה מדעית ומדויקת כדי שהנתונים יהיו נאמנים להלך הרוח בקרב הציבור. כמון סקרים המתמחה גם בביצוע של סקרי דעת קהל, אנחנו במאגר מוחות שמים את מלוא מאוויינו על דיוק מדעי ולכן אנחנו משתמשים בכלים כמו מחקר איכותני ומחקר כמותי כחלק אינטגרלי משיטת העבודה שלנו.

 

לבצע פילוח שוק לאחר הכניסה לשוק

אז, האם יש לבצע פילוח שוק רק לפני שנכנסים לשוק?

התשובה לשאלה זו היא מעט מורכבת כיוון שבאופן עקרוני אפשר לבצע פילוח שוק רק לפני הכניסה לשוק ועדיין להצליח בתהליך החדרת המוצר מעבר לשלב הראשוני. אך כדי להבטיח שהנתונים שעליהם אנחנו מבססים את תוכנית העבודה שלנו משתמרים, חשוב שנקיים עוד כמה וכמה פילוחי שוק לאורך הדרך. בשלב הראשוני שבו אנחנו מבצעים את פילוח השוק לפני הכניסה אליו, אנחנו למעשה משתמשים בפילוח השוק יותר ככלי לזהות את מאפייני קהל היעד שלנו שבאמצעותו אנחנו בונים תוכנית אסטרטגית. אבל מה קורה לאחר שכבר נכנסו לשוק והמוצר שלנו כבר לא נמצא בחזקת רעיון, אלא כמתחרה בשר ודם אל מול מותגים אחרים?

בואו וניקח למשל חברות גדולות ומוכרות כמו קוקה קולה או מקדונלדס. מדובר על קונצרנים שמוכרים בכל העולם, ועדיין הם מבצעים פילוח שוק לא רק לפני החדרה של מוצר חדש לשוק אלא באופן תדיר כדי להיות עם יד על הדופק. חשוב להבין כי טעמם של אנשים משתנים, הטרנדים החברתיים דינאמיים ותמיד יכול להיכנס לשוק מוצר חדש או טכנולוגיה מתקדמת יותר. מכון סקרים רציני אומנם ידע לזהות את השינויים האלו ולהיות ערוך אליהם כבר לאחר הפילוח הראשוני, אך המידע והתובנות שאפשר להרוויח מביצוע פילוח שוק גם לאחר שהמוצר נחשף לאוויר העולם הוא הוא ביצת הזהב של הנתונים הסטטיסטיים.

אנחנו במאגר מוחות מתמחים בביצוע של סקרים, פילוחי שוק, קבוצות מיקוד וכל דבר שיעזור לכם לקבל מידע אמין ואיכותי על אודות המוצר והשירותים שלכם. כדי לקבל תמונה מדויקת על השירותים שאנחנו יכולים להציע לכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כבר היום כדי שנתאם פגישה וניגש לעבודה.