האם המחקר האיכותני עובד?

by מאגר מוחות ניהול אתר
2 weeks ago
25 Views

המחקר האיכותני הינו כלי מחקרי בעל חשיבות עליונה במגוון של תחומים אשר משתמשים בו באופן יומיומי, אך לא פעם ולא פעמיים נשאלות שאלות בדבר איכותו של המחקר האיכותני בעידן המודרני. האם שיטות מחקר אשר עבדו לאורך תקופה ארוכה עדיין רלוונטיות בתקופה הפוסט מודרנית בה אנו חיים? האם החוקר יכול להיות אובייקטיבי במאת האחוזים?

האם מחקר איכותני עובד

ההיסטוריה של המחקר האיכותני

אנו בטוחים כי אלו מכם שיחפשו חומר לעבודה אקדמית בנושא לא יצטרכו את המאמר הזה שיסקור בעבורם את ההיסטוריה של המחקר האיכותני ולכן אנו רק נפרוס כאן את התקופות בצורה כללית על מנת שיהוו בסיס לדיון מעמיק יותר. את החלוקה אנו לוקחים ממאמרם של דנזין ולינקולן אשר התפרסם ב-1994

  • התקופה המסורתית – יש הקוראים לה גם התקופה הקולוניאליסטית, להעמקה בתחום חפשו את מחקריו של ברוניסלב מלינובסקי
  • התקופה המודרנית- זוהי תקופה הפאר והשיא של התאוריה המעוגנת בשדה אשר מסמלת את פיתוח המתודולוגיה במחקר האיכותני
  • תקופת טשטוש הז’אנרים – חיבור וטשטוש גבולות בין מדעי החברה למדעי הרוח
  • תקופת משבר הייצוג- נפילת האובייקטיביזם המחקרי ותחילתו עידן הסובייקט
  • התקופה הפוסט מודרנית- ניתן לראות בתקופה זו התהפכות הגלגל מהתקופה הקולוניאליסטית
  • התקופה הפוסט אקספרימנטלית
  • תקופת העתיד – התפתחות הדיון המוסרי סביב המחקר האיכותני

מחקר איכותני ככלי לחקר שוק

למרות שבסקירה ההיסטורית שלנו נראה כאילו המחקר האיכותני הולך ומאבד מזוהרו וכוכבו דועך, אין בכך אמת מוחלטת. כיום חברות רבות יותר עוברות לקיים מחקרי שוק בדמות מחקר איכותני לצורך תכנון עסקי וקידום מהלכים שיווקיים ואפילו לצורך השתפרות פנים ארגונית. אנו במאגר מוחות מציעים גם שירותים של ייעוץ ארגוני במידה ואתם מחפשים ייעוץ המבוסס על מחקר איכותי ומעמיק אך גם מבוסס על ידע וניסיון רב שנים.

לא מכבר התפרסם מאמר נהדר בנושא בעיתון גלובס.

מחקר שוק איכותני

כיוון שכל דבר בחיינו נקלט ומשתמר אצלנו בזיכרון בזכות סיפור או קונוטציה מסוימת ישנה חשיבות רבה לאמצעי התיווך אשר נועדו לייצר תיווך חווייתי שייחרט בזיכרון הלקוח ויהפוך גם לזיכרון חיובי. באמצעות כלי מחקר איכותניים אנו באים לבדוק את הדברים הללו. אנו משתמשים במחקר איכותני הן כתחליף למחקר הכמותי והן כמשלים בעבורו, בהתאם לצרכי הלקוח ולשוק אותו אנו נדרשים לנתח. אנו יודעים להשתמש במבט וברפלקסיביות הנאותה על מנת להוביל אך לא להשפיע על המחקר ובכך לקבל תמונת מצב מדויקת ומטורגטת בצורה איכותית.

במידה ואתם מחפשים חברה שתדע לעשות בעבורכם את העבודה הסיזיפית בצורה ממוקדת, איכותית ומדויקת אז הגעתם למקום הנכון. לנו במאגר מוחות יש את צוות המומחים האיכותי ביותר אשר מלווה כבר עשרות שנים דירקטוריונים, חברות ומפלגות באופן צמוד אשר מוכיח את עצמו בכל מחקר מחדש.

ליצירת קשר כל מה שאתם צריכים לעשות זה ללחוץ על המספר ולחייג אלינו ל- 03-5726000 או פשוט ליצור עמנו קשר באמצעות האתר שלנו ונחזור אליכם בהקדם.