סקר שביעות רצון עובדים או לקוחות

by מאגר מוחות ניהול אתר
4 months ago
739 Views

לדעת עד כמה הלקוח מרוצה באמצעות סקרי שביעות רצון לקוחות מדויק

סקרי שביעות רצון לקוחות הינם כלי מדעי ואובייקטיבי חשוב, המספק תמונת מצב ברורה אודות עמדת הלקוחות הפנימיים (עובדי הארגון) או החיצוניים (לקוחותיו) כלפי מוצר, שרות או התנהלות עסקית.

מטרתו של סקר שביעות הרצון הוא לספק מידע עדכני ומדויק על הנאמנות של הלקוח למותג, במידה ונערך לאורך זמן, מאפשר הסקר זיהוי מגמות ארוכות טווח.

סקרי שביעות רצון נערכים בזירות רבות, למשל:

> מקומית-פוליטית – לדוגמא, שביעות הרצון מראש הרשות המקומית מנבאת את סיכויי בחירתו  מחדש.
> מקומית- מוניציפאלית – לדוגמא, סקרי צרכים והעדפות בתחומים כגון ספורט, חינוך, תרבות הפנאי, תשתיות ועוד.
> משפטית – לדוגמא, “משוב השופטים” שנערך ע”י מאגר מוחות עבור לשכת עורכי הדין.
> פנימית ארגונית – לדוגמא, סקרי איכות הוראה באוניברסיטאות או למשל סקר התאחדות הסטודנטים הארצית שאנו מבצעים כבר שנים רבות.

חברת סקרים

התועלות הנובעות לארגון כוללות למידה ישירה מלקוחות ממשיים, יצירת תדמית של ארגון קשוב ומתקדם, זיהוי הזדמנויות ואיומים וקבלת משוב מדויק, עדכני ומלא.
התועלות הנובעות ללקוחות משיתוף הפעולה עם הארגון, כוללות מענה מהיר לצרכים משתנים, קשר ישיר עם הנהלת החברה, נגישות ראשונית למידע על מוצרים חדשים ופיתוחם.

בעת ביצוע סקרי שביעות רצון אנו משתמשים, בעת הצורך, בשילוב של כמה שיטות מחקר כמותיות ואיכותניות כמו סקרים טלפונים, קבוצות מיקוד, סקרי רחוב, סקרים בחנויות ועוד מגוון שיטות העומדות בפנינו.
לפני שאנו מתחילים לבצע את הסקר אנו עורכים בדיקה מעמיקה של הצרכים והלקוחות השונים של הארגון (בין אם מדובר על לקוחות או עובדים) ולאחר מחקר מקיף אנו בונים את שיטת העבודה המדוייקת והמתאימה לסקר העומד בפנינו.

סוגי סקרי שביעות רצון:

> סקר שביעות רצון לקוחות חיצוניים

סקר המספק תשובה ברורה וחד משמעית, עד כמה הלקוח מרוצה מקבלת המוצר או השרות.

> סקר שביעות רצון לקוחות פנימיים

סקר הבודק את מידת שביעות הרצון של העובדים מעמיתיהם לארגון, מהספקים העובדים עימם או מהנהלת הארגון.

> מודל משוב לקוחות 360 מעלות

מודל המספק משוב רב-מערכתי אודות העובד הניצב במרכז ומוערך על ידי המעסיק ומנהליו,  העמיתים לו והכפופים אליו. זאת לצד הערכה עצמית של העובד על ביצועיו, והערכה חיצונית על ידי לקוחות הארגון.

מודל זה הינו חלק מתהליך הערכת ביצועים, בו נאספים נתונים כמותיים ואיכותניים אודות העובד, המסייעים להמשך פיתוחו האישי בארגון, והארגון בכלל.

> מודל מועצת לקוחות  CAB-Customer Advisory Board

מודל המחבר באופן שוטף לקוחות אסטרטגיים אל הארגון, כמסגרת קבועה בה מתקיים דיאלוג ישיר ומתמשך בין הלקוחות לבין ההנהלה הבכירה של הארגון.
התועלות הנובעות לארגון כוללות למידה ישירה מלקוחות ממשיים, יצירת תדמית של ארגון קשוב ומתקדם, זיהוי הזדמנויות ואיומים וקבלת משוב מדויק, עדכני ומלא.
התועלות הנובעות ללקוחות משיתוף הפעולה עם הארגון, כוללות מענה מהיר לצרכים משתנים, קשר ישיר עם הנהלת החברה, נגישות ראשונית למידע על מוצרים חדשים ופיתוחם.

התובנות העולות מסקרי שביעות רצון לקוחות מסייעות לפיזור אי-הוודאות, וקבלת החלטות נכונות לגבי המשך הפעילות.

מחפש להבין לעומק את צרכי הלקוחות שלך?
רוצה להיכנס לעובי הקורה ולשפר את תנאי העובדים?

אם גם אתה מעוניין במכון מחקר שילך עמך יד ביד ויסייע לך לפרוץ קדימה, חברה שתנצח גם את הטעות הסטטיסטית, אנחנו במאגר מוחות מחכים לשמוע ממך עוד היום.
כל מה שצריך לעשות זה לחייג אלינו ל 03-5726000 או ליצור קשר באמצעות האתר