מה צריך לדעת על מחקר שוק ומתחרים

by מאגר מוחות ניהול אתר
3 months ago
199 Views

מחקר שוק ומתחרים מלחיץ יזמים רבים והאמת היא שאנחנו מבינים בדיוק למה זה יכול להיות מלחיץ ומפחיד. העובדה שיש כמויות מידע בלתי נגמרות מגבירה אצלנו את החרדה שאנחנו מפספסים את הפרטים החשובים, לא לחינם בשנים האחרונות הוטבע המונח FOMO המעיד על הפחד הטמון בנו מפני האפשרות שנפספס משהו. העידן הדיגיטלי והשפע של המידע שזמין לנו הפך את נושא מחקר השוק והמתחרים לאחד מהסיוטים הגדולים ביותר שעומדים בפני עסקים.

אבל אם נסתכל לעומד על הנושא של מחקר שוק ומתחרים נגלה שאומנם זה נכון שיש המון מידע, אבל המידע הזה לא בא בעוכרינו אלא בדיוק להפך. כמויות המידע וזמינותו הפכו את תחום מחקרי השוק לאחד התחומים החשובים ביותר לכל עסק  שרוצה להצליח ואנחנו הולכים להראות לכם מה בדיוק צריך לדעת ואיך עושים מחקר שוק שבאמת יאיר לכם את העיניים.

למה חשוב לבצע מחקר שוק ומתחרים?

כחלק בלתי נפרד מבניית האסטרטגיה הראשונית של עסק, חשוב מאוד לבצע מחקר שוק ומתחרים שיעזור באיסוף מודיעין עסקי. זה לא סוד כי ביסוס הידע בתחום בו אנו עומדים לפעול היא הפעולה החשובה ביותר לביצוע לפני שמתחילים במשימה. הבסיס של מחקר המתחרים הוא באיסוף מידע רב כדי לבנות תמונה מלאה של פעולות עסקיות ושיווקיות שמבוצעות בשוק באופן תדיר על ידי המתחרים.

מה אפשר לקבל בביצוע מחקר שוק ומתחרים:

  • הבנה על גודל השוק
  • ללמוד מי המתחרים ומה הפעולות שהם עושים
  • נתונים לבניית תוכנית עסקית שנועדה לגיוס כספים ומשקיעים

מה צריך לדעת על מחקר שוק ומתחרים

ממה להימנע במחקר שוק ומתחרים

מובן שבכדי לקבל תמונת מצב נאמנה למציאות, מומלץ לפנות לחברות מחקרי שוק שמתמחות בביצוע של מחקרי שוק ומתחרים. אבל בזכות האינטרנט ונגישות המידע, רבים בוחרים שלא לפנות לחברות מחקרי שוק ומבצעים את מחקר השוק בכוחות עצמם. בגדול אין עם זה שום בעיה, רק חשוב מאוד להימנע מכמה טעויות בסיסיות.

  • מחקרים קודמים שביצעו אחרים הם חומר גלם נהדר בעבורכם, אך חשוב לא לבסס את כל המחקר על סמך מחקרי עבר כי הפרטים השתנו וגם כי לא בטוח שהמחקר שבוצע עונה לצרכים שלכם במאת האחוזים.
  • גם אם אתם מחליטים לבצע מחקר שוק ומתחרים בכוחות עצמכם, חשוב להשקיע כסף בגישה למקורות מידע אמינים ולא לבסס את כל המידע על זה הזמין באינטרנט. כל אחד ואחת יכול להוסיף מידע לאינטרנט וכדי לקבל תמונה מדויקת אנחנו צריכים לוודא כי הנתונים שעליהם אנחנו מבססים את המחקר הם אותנטיים.
  • רבים מבצעים כחלק ממחקר השוק גם סקרים ושואלים את הציבור שאלות, זו בהחלט הגישה הנכונה כדי לקבל תמונת מצב מדויקת. אבל חשוב מאוד שלא להישאר רק בסביבה הקרובה והמיידית אלא לקיים את הסקר עם אנשים שונים שישלימו את התמונה.

מחקר שוק עושים עם מאגר מוחות

מחקר שוק ומתחרים שבאמת מביא תמונת מצב מדויקת ומאפשר לבסס עליו תוכנית אסטרטגית מגובשת וקוהרנטית, חשוב לעשות עם מומחים שיודעים את העבודה מלפנים ומאחור. הצוות המנוסה שלנו במאגר מוחות יושב כדרך קבע בדירקטוריונים של החברות והארגונים המובילים במשק ויסייע לכם בביצוע מחקר שוק ומתחרים איכותי שלא תשאיר מקום לספקות ויעניק לכם תובנות איכותיות שיצעידו את העסק שלכם קדימה.

אל תמתינו לאחר שתנסו לבצע מחקר שוק בעצמכם, חסכו לעצמכם זמן וכסף מראש על ידי פנייה לחברת מחקרי השוק המובילה בישראל – מאגר מוחות.