חוות דעת משפטית המבוססת על סקרים, או: איך דעת הקהל משפיעה על תביעות ייצוגיות

by מאגר מוחות ניהול אתר
1 month ago
69 Views

דיברנו כבר רבות בעבר על אחד השירותים המרתקים ביותר שאנחנו מציעים במאגר מוחות – מתן חוות דעת משפטית המבוססת על סקרים. השירות הזה מושתת על אחד מהעקרונות החשובים שיש במערכת הצדק הישראלית והיא האפשרות למתן עד מומחה מטעם מי מהצדדים שמעוניין בכך. התהליך של מתן חוות דעת מומחה לבית המשפט הוא ארוך ומורכב. בעיקר כיוון שמדובר על הליך רגיש שטומן בחובו פרטים רבים וחשיבותו הסופית גדולה מאוד לכל הנוגעים בדבר. אך לא על הנושא הרחב הזה אנחנו רוצים לדבר כי אם על תחום ספציפי שלא רבים מודעים לחשיבותו. אז המאמר שלנו יעסוק הפעם באיך דעת הקהל משפיעה על תביעות ייצוגיות.

חוות דעת משפטית לתביעות ייצוגיות

מכוני מחקר בישראל היו ידועים לאורך השנים בעיקר על שום פעילותם העיקרית של ביצוע סקרים ולכן לאורך השנים הן פשוט נהגו לקרוא להן בשם גנרי, חברת מאגר מוחות בחוות דעת משפטיתסקרים. התוצאה של התהליך ההיסטורי הזה היא פיחות במעמד של סקרי דעת הקהל בפני הציבור הרחב, אך לא כך הם פני הדברים בפני בתי המשפט בישראל ובעולם כולו. סקרי דעת קהל משמשים כבר שנים רבות כבסיס לחוות דעת משפטית בפני בתי המשפט במגוון של תחומים, אך התחום העיקרי שבו נעסוק במאמר שלנו הוא תחום התביעות הייצוגיות.

בואו וניקח לדוגמה את אחד מהמקרים הזכורים ביותר בחברה הישראלית בהם השתמשו בסקר דעת קהל ככלי מהותי וחשוב בהליך המשפטי, פרשת הסיליקון בחלב של תנובה. למי שלא מכיר את הפרשה רק נציין בקצרה כי מדובר על פרשה שהתרחשה באמצע שנות ה-90 ובה התגלה בתחקיר של העיתונאי רונאל פישר כי חברת “תנובה” הוסיפה חומר כימי, האסור לשימוש במוצרים אכילים, לחלב העמיד כדי לאטום את האריזות בצורה טובה יותר. לא נלאה אתכם בכל השתלשלויות האירועים בפרשה הזו, אך נספר כי בסופו של דבר נפסק פיצוי חסר תקדים בהיקפו העומד על כ-55 מיליון שקל. עצם קיום סקרי דעת קהל כחלק מהפרשה סייע לבדוק את התחושות הסובייקטיביות של הצרכנים בנוגע לפרשה והיה כלי חשוב מאוד, כך על פי השופט עצמו, במסגרת הכרעת הדין.

אבל לא צריך ללכת למקרים גדולים ומוכרים כדי להבין את הכוח של מכון סקרים לצידך בעת משפט. עוד תחום שזוכה לתהודה גדולה הוא התחום של קניין רוחני וזכויות יוצרים, כל מה שמוגדר סימן מסחרי ופגיעה במוניטין. התחום הזה משתמש באופן תדיר בסקרי דעת קהל כדי לקבל תמונה מדויקת על הסימנים המאבחנים של מותג וכדי להבין לעומק האם הקניין הרוחני נפגע בעיני הציבור הרחב, או רק בעיני המתבונן הסובייקטיבי. התחום הזה גם משיק לתחום אחר, אשר גם הוא זוכה לאחרונה לכותרות רבות בתקשורת, וזהו כמובן תחום תביעות הוצעת דיבה ולשון הרע. בעזרת ביצוע וקיום של סקר איכותי אפשר לקבוע בצורה שלא משתמעת לשני פנים את מידת החשיפה והפגיעה של הדיבה או לשון הרע.

מאגר מוחות – מכון סקרים שמציע יותר מסתם סקר

כאחד ממכוני המחקר והסקרים הוותיקים והמוערכים בישראל, קיימנו במאגר מוחות עשרות אם לא מאות של חוות דעת משפטיות. אנחנו משוכנעים כי ביכולתנו להעניק לך את הכלים המדויקים והאיכותיים ביותר שעשויים להשפיע על המקרה כולו ולשפוך אור על התמונה המלאה שמאחורי התביעה המתוכננת. לאור ניסיוננו הרב בתחום, אנו מסוגלים להציע ללקוחותינו את שירותנו לא רק בצורה של סקר והבאת העובדות, אלא חשוב מכך, גם העד המומחה שיגיע מטעמנו יהיה אחד אשר שימש כעד מומחה פעמים רבות ועשה זאת בהצלחה יתרה.

לכל שאלה שיש לכם בנושא אתם מוזמנים ומוזמנות ליצור איתנו קשר באמצעות האתר שלנו, או פשוט מכך, לחייג אלינו ישירות למספר הטלפון 03-5726000 ונשמח לעמוד לשרותכם ולענות על כל שאלה שיש לכם.