ביצוע מחקר שוק ומתחרים להיתכנות כלכלית

by מאגר מוחות ניהול אתר
4 years ago
2557 Views

תוכנית הטלווייזיה “הכרישים”, כמו אחותה הגדולה בארצות הברית, מביאה עימה מהפכה של יזמות מבורכת שנושבת בארצנו הקטנה. יותר ויותר צעירים צופים בתוכנית הזו וחולמים לקבל הצעה מהכרישים על הרעיון העסקי שלהם או על החברה שהקימו זה עתה.

אבל לא הרבה מאותם יזמים צעירים ומבטיחים יודעים כי לפני שבכלל יוצאים לדרך חשוב לבצע מחקר שוק ומתחרים כדי לדעת האם השוק רוצה וצריך את היוזמה שלכם והאם קיים כבר מישהו שמציע פתרון זהה לשלכם.

מה זה מחקר שוק ומתחרים

חשוב להבין כי מדובר למעשה בשני מחקרים שונים, אך כאלו שבאים להציג תמונה אחת כוללת. 

בצד הראשון יש לנו את מחקר השוק שמטרתו לספק אינפורמציה הכרחית על הצורך הציבורי למוצר או השירותים, מצד שני, יש את מחקר המתחרים שבוחן את נותני השירות והמוצרים שקיימים בשוק או עומדים לצאת בקרוב. שני המחקרים הללו נקראים בפשטות, מחקר שוק ומתחרים.

את מחקר השוק והמתחרים מבצעים על ידי שימוש בכלים מדעיים ואוביקטייבים כדי שנוכל לקבל תמונה אמיתית ומדויקת של השוק, וכדי ששיקולים אישיים או הנחות בסיסיות שגויות לא ישפיעו על ההחלטות העסקיות שגם ככה מלוות בחוסר וודאות עצום.

מה זה היתכנות כלכלית

היתכנות כלכלית כשמה כן היא, בדיקה אשר בודקת האם למוצר או לשירותים יש אפשרות להניב רווחים. בבדיקת היתכנות כלכלית אנו בודקים גם כמה השקעה נדרשת כדי להניב החזר השקעה ולהתחיל לראות את הרווחים מהשוק הרצוי.

שני האלמנטים הללו יחדיו: מחקר שוק ומתחרים, הם הכלים להבנה של ההיתכנות הכלכלית של העסק והם למעשה אבני היסוד של בניית תוכנית עסקית איכותית.

איך מכינים מחקר שוק ומתחרים? 

כיום, אנו חיים בעולם שבו הכול נגיש, כמות המידע ברשת מאפשרת לכל אחת ואחד לבצע מחקר שוק ומתחרים, כך לפחות זה מרגיש (בפועל מומלץ למצוא חברת סקרים ומחקר בעלת ניסיון ומוניטין).

ביצוע מחקר שוק

לפני שנתחיל במחקר ישנן כמה שאלות שחשוב שתצליחו לענות עליהן בכנות:

  •   מהו השוק הספציפי שאליו אני מעוניין להיכנס?
  •   מה מבדיל ומייחד את העסק?
  •   מיהם הלקוחות הפוטנציאליים של העסק? 
  •   מה הם ייעדי העסק לטווח הקצר והטווח הארוך? 

ככל שתדייקו ותהיו ברורים ופשוטים בתשובותיכם, כך יגברו הסיכויים שלכם להגשים את היעדים שלכם.

מה נקבל ממחקר שוק ומתחרים

נתחיל בעובדה כי מחקר שוק יחשוף אור על קהל הצרכנים הפוטנציאלי, בעזרת מחקר שוק זה נוכל לבנות איפיון מדויק ולהבין מיהו הלקוח המושלם ואיך אפשר להגיע אליו במינימום השקעה אך לקבל מקסימום תשואה. אם מבוצע נכונה, מחקר שוק יכול להביא לכם תוצאות מדהימות שיחסכו לכם את הצורך לצאת להרפתקה שאתם לא יודעים כיצד תשובו ממנה.

ביצוע נכון של מחקר שוק ומתחרים יעניק לכם לא רק הבנה על הצרכנים ומה הם מצפים מהמוצר שלכם, אלא גם יספק לכם מידע חשוב על המתחרים שלכם. באמצעות חברה שתדע לבצע מחקר מתחרים מדויק תוכלו לקבל מידע אינפורמטיבי ומלא על מתחרים פוטנציאליים, גם כאלו שעדיין לא השיקו את המוצר שלהם בשוק אלא רק מתכננים לעשות זאת בקרוב.

מאגר מוחות – מומחים בביצוע מחקרי שוק ומתחרים

אצלנו במאגר מוחות תקבלו יחס אישי על ידי השדרה הניהולית של החברה, תקבלו תמונה מדויקת של העומד לבוא על ידי מחקר שוק ומתחרים מדויק וקפדני שמצליח לחשוף רבדים עמוקים ומהותיים שצפויים להיות בעתיד העסקי שלכם.

אם אתם רוצים להתחיל ולבנות תוכנית עסקית אז אתם מוכרחים לבצע מחקר שוק ומתחרים עם מאגר מוחות, רק צרו איתנו קשר או חייגו אלינו ישירות ל03-5726000 ונשמח להתחיל ולעבוד יחד עמכם.