בדיקת היתכנות כחלק ממחקר שוק

by מאגר מוחות ניהול אתר
6 months ago
390 Views

כחלק מהשירותים שאנו במאגר מוחות מעניקים ללקוחותינו אנו מבצעים בדיקות היתכנות רבות לצד מחקרי שוק, לא תמיד שני הדברים הללו צמודים ולא בהכרח יש בכל מחקר שוק צורך בבדיקת היתכנות אך כאשר זה המקרה יש צורך לא להתפשר על החברה בה אתם בוחרים ולפנות למי שיוכל להביא לכם תוצאות מדויקות ולא מי שינסה לרצות אתכם עם תוצאות מתחנפות.

5 מרכיבים עיקריים בבדיקת היתכנות כחלק ממחקר שוק

  • פילוח שוק וניתוח טרנדים

    לא רק שיש צורך בפילוח שוק מדויק על מנת לקבל תמונה מדויקת על השוק ועל הפרמטרים השונים בו כמו למשל ביקוש, גודל השוק, מצבו האקונומי של הצרכן וכו’. יש גם צורך בהבנה וניתוח של טרנדים שונים אשר יכולים להשפיע על חדירת המוצר או השירותים שלכם אל השוק. ולכן חשוב מאוד לבצע מחקר זה לא רק על השוק אשר אליו אתם רוצים להיכנס אלה גם אל התחום כולו על מנת שתוכלו להבין ולהיות ערוכים לשינויים שעומדים להגיע או טרנדים חולפים.

  • ראיונות עומק עם בעלי שליטה

    אחת מנקודות הפתיחה החשובות ביותר הם שיחות מעמיקות בין חברת המחקר לבין בעלי השליטה והכח בחברה אשר מבקשת לבצע את מחקר השוק או את בדיקת ההיתכנות. הסיבה לכך טמונה בעובדה שזו הדרך הטובה ביותר על שני הצדדים להכיר את פועלו של השני וזה מאפשר למבצע המחקר להכיר לעומק את כל התהליכים ואת כל הגורמים המשניים והעיקריים כדי שיוכל להעניק לכם את התוצאות האיכותיות והמדוייקות ביותר.

  • מחקר כמותי

    על ידי שימוש בשיטות מחקר כמותי ניתן לבצע סקרים אשר יבחנו את הרגלי הצריכה של הלקוחות אך גם שאלות אשר באות לבחון את ההשפעה הצפויה על השוק ברגע שהמוצר או השירותים שלך יגיעו אליו. ניתן לראות בחלק זה כחלק איסוף הנתונים העיקרי של התהליך ובו למעשה ישנו איזשהו מפגש ראשוני בין המוצר לצרכנים.

    בדיקת היתכנות כחלק ממחקר שוק

  • הערכת מתחרים

    גם אם המצאתם מוצר חדש לגמרי או שירות שאין כדוגמתו כנראה שבשוק קיים כבר מישהו או מישהם שפועל כבר ועלינו למצוא אותם ולהבין מה הם מציעים, מה מבדיל אתכם מהם ולמעשה מדובר על שלב שבו נאספים נתונים אשר נמצאים בגלוי אך גם נתונים שהדרכים לגלות אותם הם שונות ומשונות.

  • ביקוש ומודל צריכה

    אחד השלבים האחרונים אך החשובים ביותר בתהליכי בדיקת היתכנות כחלק ממחקר שוק הוא ארגון של כל הנתונים והמסקנות שהתקבלו לכדי מסמך אחד קוהרנטי ובעל ערך. ממסמך זה אתם אמורים להיות מסוגלים לגבש תוכנית עסקית איכותית המשלבת את כל הגורמים שיש לתת עליהם את הדין על מנת להבטיח הצלחה בכניסה אל השוק.

עוד כמה דברים שחשוב לדעת על התהליך

לפני שאתם עמודים להיכנס להרפתקה הנפלאה של כניסה לשוק חדש או אפילו אם אתם רק בשלב בו יש לכם רעיון שנשמע לכם נהדר אך אתם ממש לא בטוחים מה השלבים הבאים בדרך זה בדיוק השלב לפנות לחברה שתוכל לעזור לכם בכך.

אם אתם רוצים לבצע את הבדיקות הראשונות בכוחות עצמכם אז חשוב שלפני הכל תבינו את גודל השוק אליו אתם עומדים להיכנס ומהו מחזור המכירות וההוצאות בשוק זה. זה חשוב מאוד לכל תוכנית עסקית שתרצו לגבש וכל מי שיחשוב על להשקיע בעסק שלכם ירצה כמעט בוודאות לגעת את הנתונים הללו בראש ובראשונה. כמובן שבאופן עקרוני כל אחד ואחת יכול לבצע מחקר שוק ולקיים בדיקות היתכנות אך על מנת שתוכלו להיות בראש שקט אנו ממליצים לכם ליצור עמנו קשר ולדעת כי אתם בידיים בטוחות שידעו להעניק לכם לא רק את המספרים אלא גם ראייה בין השורות.