איך עושים מחקר שוק בשנת 2021

by מאגר מוחות ניהול אתר
4 weeks ago
82 Views

העולם שלנו משתנה באופן קבוע ובשנה האחרונה השינויים היו דרמטיים מהרגיל. שנת הקורונה הביאה יחד עימה שינוי רוחבי בכלכלה העולמית ובעקבות כך אנו באים לשאול ולבחון איך עושים מחקר שוק בשנת 2021. כבר שנים ידוע למותגים והחברות הגדולות במשק כי שימוש במחקר שוק מבטיח להם מידע איכותי ומתקדם שיעזור להם לנווט את הספינה העסקית שלהם למחוזות הרצויים. במחקרי שוק בשנת 2021 לא תמצאו סקרים ארוכים ומשעממים שנשלחים בתפוצה רחבה לאלפי אנשים, בתקווה שאחוז מסוים יחזיר את השאלון ממולא. במקום זאת תוכלו למצוא שאלונים ממוקדים וניתוחי עומק המבוססים על מידע מדויק שמשלב מחקרים אקדמאיים, נתונים בזמן אמת מהשווקים השונים ועוד מאגרי מידע רלוונטיים.

2020 – השנה ששינתה את התחום של מחקר שוק

משבר הקורונה שפקד אותנו בשנת 2020 הגדיר מחדש את הקשר שבין העסקים לבין הצרכנים. כל המהות של הקשר ביצעה שינוי ובמקום להתקיים במרחב המוחשי היא נמצאת היום במרחב הדיגיטלי. בו זמנית השינויים האלו יצרו גם הזדמנויות חדשות בעבור בעלי העסקים שידעו לבצע שינויים בזמן ולהמציא את עצמם מחדש בזמן אפסי. אין צל של ספק שחווינו שנה קשוחה ובה כל הפרמטרים העסקיים שלנו נבחנו מחדש. אך עסקי שידעו להשתמש בכלי של מחקר שוק הצליחו להישאר עם הראש מעל המים, ולעיתים אף לצמוח ולהגדיל באופן דרסטי את מאזן הרווח של החברה.

התחום של מחקר שוק החל לנוע אל הכיוון הדיגיטלי עוד הרבה לפני פרוץ המשבר, אך הצורך המיידי שנוצר בפתרונות טכנולוגיים בזמן המשבר האיץ את השינויים האלו. כיום, כשאנחנו מביטים אל העתיד, אנחנו לא רואים אפשרות שהשימוש בטכנולוגיה ככלי לקיום מחקרי שוק תיעלם. להיפך, אנחנו צופים כי בעלי העסקים יידרשו להמשיך ולחדש את התפקידים המסורתיים שלהם ולהציע יותר אפשרויות פגישה וירטואליות. בשליש הראשון של שנת 2020 כבר ראינו כי מרבית תנועת האינטרנט העולמית מתבצעת באמצעות טאבלטים או פלאפונים, ולא באמצעות מחשבים כמו שהיה עד לא מכבר. מכוני מחקר שידעו להשתמש בכלים האלו יצליחו להגיע לתוצאות מדויקות יותר. כך אנו צופים לראות עלייה באפליקציות ייעודיות לביצוע סקרים ומחקרי שוק, אך גם התייעלות בביצוע של קבוצות מיקוד שיהיה אפשר לארגן באמצעות הזום.

איך עושים מחקר שוק בשנת 2021

למה לצפות בשנת 2021 בתחום של מחקר שוק

מובן שאיש מאיתנו לא יכול לחזות את העתיד בצורה מדויקת, אך באמצעות ניתוח של נתונים ומחקר שוק מקיף אפשר לחזות את תנועתיות הצרכנים ולבסס תחזית של טרנדים עתידיים. באופן עקרוני זה אחד מאבני היסוד של ביצוע מחקר שוק איכותי, על בסיס העיקרון הזה אנו גם מציעים לכם את הרשימה הזו של טרנדים צפויים בתחום מחקר שוק בשנת 2021.

  • שאלונים קצרים ומהירים
    שנים רבות שמדברים על רפורמה שנדרשת בשאלונים ובסקרים, אך טרם נעשה דבר בתחום. כמו בתחומים אחרים, גם בתחום זה הקורונה הוכיחה כי אפשר לבצע שינויים של עשור בכמה חודשים. הצורך שאנו רואים כיום בהגברת אחוז המשיבים על הסקרים ואת הצורך במידע מדויק ואמין מגביר את הדרישה ליצירת שאלונים חכמים שיהיו יותר אינטואיטיביים בעבור הממלא.
  • מחקרי עומק
    עד היום מחקר שוק בדק את התגובה של הצרכנים בנקודת זמן ספציפית בזמן. אומנם אפשר היה לקחת מחקרי שוק קודמים ולבצע בהם התאמות ובדיקות מיוחדות כדי למדוד את השינויים בהם, אך ביצוע של מחקרי עומק שנמשכים על פני תקופת זמן ארוכה היו הליך סיזיפי עד כמעט בלתי אפשרי לביצוע. באמצעות היווצרות הקהילות והפלטפורמות השונות לניהול קהילות אנחנו יכולים היום לשמור על קשר רציף ואיכותי כדי לבצע בדיקות עומק ומחקרי שוק שנפרסים על פני תקופות ארוכות יותר ומביאים מידע גם על המיקרו, אבל גם על המאקרו.
  • שאלונים בלי שאלות
    שאלונים ומחקרים מציפים אותנו באופן כמעט תמידי והדבר עוד עומד להתחזק במרוצת הזמן. אנשים נעשים אפתיים וממעטים למלא שאלונים, אך כחלק מהתופעה הזו מגיעה גם תופעת הנגד של מכוני הסקרים. אנחנו מדברים על פלטפורמות ייעודיות שנועדו לאסוף מידע מהגולשים והצרכנים בלי שאלו ידרשו למלא שאלונים פר סה, אלא יתבקשו להשיב על כמה שאלות מהירות הקשורות לשירות מידי שאותו צרכו.
  • האזנה חברתית
    הרשתות החברתיות מעניקות לנו כמויות בלתי נגמרות של מידע איכותי, אנחנו רק צריכים לדעת היכן לחפש אותו וכיצד לנתח אותו. התחום של האזנה חברתית נוצר בדיוק כדי לתת מענה לבעיה זו. על ידי איסוף נתונים נרחב מהרשתות החברתיות ועיבודו בהתאם לשאלת המחקר, אנחנו יכולים לספק תובנות שלעיתים הלקוחות אפילו לא יודעים לבטא כאשר הם נשאלים על כך.

אם אתם מחפשים מכון מחקר שידע להעניק לכם מחקר שוק איכותי, כזה שמספק תובנות ותשובות מדויקות לשאלות קשות לפיצוח. אז הפסיקו לחפש וצרו איתנו קשר במאגר מוחות עוד היום. הצוות שלנו ישמח לעמוד לשירותכם בביצוע של מחקרי שוק, סקרים ושאר שירותים אותם אנו מציעים.