רגע לפני בחירות לרשויות בצעו סקר שביעות רצון לתושבים

by מאגר מוחות ניהול אתר
2 months ago
83 Views

במדינת ישראל קיימות, נכון למועד כתיבת שורות אלו, 256 רשויות מקומיות אשר בהן מתנהלות בחירות פעם בחמש שנים. הבחירות לרשויות המקומיות מתקיימות באופן מסורתי בימי שלישי השלישיים של חודש חשוון. באופן מסורתי אחוזי ההצבעה לרשויות המקומיות לא חוצים את רף החמישים אחוז ורק בשנת 2018, בזכות שינויים חוקתיים כמו החזרת יום החופש, הגיעו אחוזי ההצבעה ל – 59.54%. אחוזי ההצבעה האלו אומרים כי בפועל כל קול חשוב בעבור מי שמעוניין להיבחר לראשות המועצה, לכן החלטנו לכתוב את המאמר הזה שמציע להתחיל את הקמפיין כבר עכשיו עם סקר שביעות רצון לתושבים.

במאגר מוחות אנחנו מצבעים סקרי בחירות וסקרי שביעות רצון לתושבים שנים רבות. ביכולתנו להעניק לכל מתמודד ומתמודדת תמונה מדויקת על זיכויי ההיבחרות שלו. כדי להבין מדוע אנחנו ממליצים לכל המועמדים לבצע סקרים מקיפים לפני גיבוש האסטרטגיה ששל הקמפיין, המשיכו לקרוא את המאמר שהכנו בעבורכם.

מה הקשר בין סקר שביעות רצון לתושבים לבין הבחירות לרשויות המקומיות?

הרגלי ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות שונים במהותם מהרגלי ההצבעה לבחירות הארציות. בעוד שהבחירות הארציות מושתתות על מפלגות שורשיות שקיימות מקום המדינה, בבחירות המקומיות ישנו מגוון רחב של מפלגות שקיימות בערים ספציפיות. ההפרדה הזו בין הפוליטיקה הארצית למקומית הובילה לכך שגם בערים שנחשבות כמוקד כוח של מפלגה מסוימת, אין וודאות לגבי המנצח בבחירות המקומיות.

למעשה, אם בוחנים לעומק את המניעים שמאחורי ההצבעה בבחירות המקומיות, אפשר לראות כי מדובר על מניעים זהים לאלו שמניעים לקוחות לבצע רכישה אצל חברה מסוימת על פני המתחרה שלה. התושבים הם למעשה הלקוחות של העיר וראש העיר הוא בעל החנות, לכן ביצוע של סקר שביעות רצון הוא אחד הדברים הטובים ביותר שאפשר לעשות לפני שמתחילים קמפיין בחירות. באמצעות סקרי שביעות רצון אפשר להבין לעומק מה מפריע לתושבים, מה חסר להם ומה הם היו רוצים לראות משתנה בעיר. מועמד שישכיל להפנים את הדרישות של קהל הבוחרים, יגביר את סיכויי היבחרותו פלאים.

סקר שביעות רצון בחירות מקומיות

איך מתבצעים סקרי שביעות רצון לתושבים?

כאשר אנחנו באים לדגום עיר מסוימת, אנחנו קודם כל נדרשים להבין את האזרחים שלה ואת המארג העדין שמרכיב אותה. לא כל הערים בישראל דומות זו לזו ולכן חשוב מאוד לפענח עוד לפני שמתחילים את האזורים השונים בעיר. את הערים אנחנו בדרך כלל מחלקים לאזורים ובתוך האזורים האלו אנחנו דוגמים נסקרים בהתאם למאזן הדמוגרפי הכללי בעיר. המטרה העליונה שלנו בכל סקרי דעת הקהל שאנחנו עושים היא לשמור על ניטרליות ולהביא את התמונה הנאמנה ביותר שאפשר.

במאגר מוחות אנחנו נוהגים לשלב בין שיטות מחקר שונות ובכך להבטיח את רמת הדיוק של התוצאות. בנוסף לאיסוף נתונים בשיטות כמו סקרי שביעות רצון, אנחנו שולחים סוקרים מיומנים לשטח כדי שחלקם יבצעו סקרי שטח וחלקם יתפקד על תקן לקוחות סמויים. עירוב השיטות הזה מבטיח כי אנחנו באמת בוחנים את כל ההיבטים השונים ולא מניחים לדעות קדומות להשתלט על תוצאות הסקר. קיימות עוד שיטות שאפשר לשלב כדי לקבל תמונה מדויקת עוד יותר, שיטות כמו סקרי SMS, סקרים אינטרנטיים ואפילו קבוצות מיקוד.

כאחד ממכוני הסקרים המובילים בישראל, אנחנו במאגר מוחות עומדים לשרותכם בכל שאלה שיש לכם. הצוות המקצועי שלנו ישמח לעמוד לשרותכם ולבצע בעבורכם מגוון של בדיקות וסקרים, לפרטים נוספים כל מה שאתם צריכים לעשות זה ליצור איתנו קשר.