מה יוצא ללקוח מסקר שביעות רצון של לקוחות הסלולר בישראל?

by מאגר מוחות ניהול אתר
4 months ago
121 Views

בבלוג שלנו אפשר למצוא הרבה מאמרים בנושאים הקשורים לעולם הסקרים והמחקרים. אבל הרבה פעמים אנשים שואלים אותנו איך בפועל הסקרים האלו משפיעים על החיים שלנו. יכולנו לענות על השאלה הזו במובנים פילוסופיים, אבל החלטנו שבמקום לדבר באוויר נדגים כיצד סקר שביעות רצון ללקוחות סלולר שמבוצע משפיע בסופו של דבר על השירותים שניתנים ללקוח.

מה זה בכלל סקר שביעות רצון ללקוחות הסלולר?

כחלק מהשירותים שמציע מכון סקרים ישנם סוגים רבים של סקרים. אחד הסוגים המוכרים והנפוצים ביותר הוא סקר שביעות הרצון אשר מטרתו היא לבדוק עד כמה לקוחות העסק מרוצים או לא מרוצים. סקרים אלו מבוצעים באופן תדיר על ידי מגוון נרחב של חברות וארגונים פרטיים וציבורים ויש המון מידע שאפשר להקיש מסקרים אלו.

סקר שביעות רצון ללקוחות הסלולר יכול להיעשות בכמה מישורים. המישור הראשון הוא המישור העסקי ובו חברה מסוימת מבקשת לבדוק מה חושבים הלקוחות שלהם על המוצרים השונים ולהבין איך הם יכולים לשפר את החוויה של הלקוח. המישור השני שאפשר להשתמש בעבורו בסקרים מסוג זה הוא דווקא בעבור מחקר מתחרים שיגלה לנו מה חושבים הלקוחות של המתחרים שלנו ומה אנחנו צריכים לעשות כדי למשוך אותם לעבור אלינו. שני המישורים האלו הם מישורים כלכליים הנוגעים באופן ישיר לתוכנית העסקית של העסק.

המישור השלישי לעומתם הוא רחב בהרבה. אפשר להשתמש בסקרי שביעות רצון לקוחות הסלולר ברמה הממשלתית מדינית. גופים ציבוריים רבים משתמשים בסקרים מסוג זה כדי להבין היכן יש צורך בחיזוק התשתיות, או כיצד תופס הציבור את עבודות התשתית המוגברות שעושה המדינה בכל הקשור לפריסה של סיבים אופטיים מהירים ושירותי לווין לאזורי הספר. בדומה לסקרי דעת קהל, גם סקרים מסוג זה משתמשים בבניית מאגר מדגמי וחלקו הארי של העבודה נעוץ בבניית אותו המאגר.

מה יוצא ללקוח מסקר שביעות רצון של לקוחות הסלולר בישראל?

איך משפיעים סקרי הסלולר על שוק הסלולר?

גם את ההשלכות ואת ההשפעות של סקרי שביעות הרצון ללקוחות הסלולר בישראל אפשר לפענח בכמה מובנים. במובן הראשוני והכלכלי אז כמו כל חברה, גם חברות הסלולר בנויות על תזרים המזומנים שלהן וכדי להבטיח שעוד לקוחות יבחרו בשירותיהן, הן מוכרחות לנסות כל הזמן שלא לקפוא על השמרים ולהציע שירותים איכותיים יותר במחירים אטרקטיביים יותר. כדי לזהות את הכשלים שלהן ואת המקומות שדורשים תיקון ועבודה, מבצעות חברות הסלולר סקרים בעצמן הן במוקדי השירות שלהן והם באמצעים קלאסיים יותר באמצעות מכון סקרים כזה או אחר.

במישור המדיני ההשפעה של סקרי שביעות רצון מסוג זה יכולה להיות גדולה הרבה יותר. בואו נסתכל רגע אחד על רפורמת הסלולר שהעביר כחלון בשעתו. כדי לבסס את עבודת המטה שהובילה לקיצוצים ברווחי הענק של חברות הסלולר בישראל, לא היה אפשר להסתמך על תחושות בטן או רק על בסיס של רעיון פופוליסטי כזה או אחר. כדי להביא לשינוי ברמה כזו בשוק כל כך חזק במשק הישראלי יש צורך בנתונים מדויקים אשר אפשר להשיגם רק על ידי ביצוע סקרים מרובים ואיכותיים.

עד לשנת 2012 שוק הסלולר בישראל נחשב לאחד היקרים בעולם. התחרות המקומית הייתה מוגבלת לכשלוש שחקניות מרכזיות שלהן לא היה האינטרס לקצץ בעלויות הסופיות של הלקוח והמצב היה נראה ככזה שלא עמוד להשתנות. בזכות ההבנה כי הלקוחות לא מרוצים וכי השוק מוכרח לעבור זעזוע, שתי חברות חדשות קיבלו היתרים להתחיל לפעול וכיום מחירי הסלולר בישראל נחשבים לשניים הכי זולים בעולם על פי מחקר של חברת Cable הבריטית.

מאגר מוחות הוא אחד ממכוני המחקר המובילים בישראל כבר שנים רבות ובאמתחתנו סקרים רבים במגוון עצום של נושאים. החל בביצוע של משוב השופטים דרך סקרים אשר בחנו את ההשפעה של פרשת הסיליקון בחלב של תנובה ועד סקרים מוניציפליים. צרו איתנו קשר ונייצר בעבורכם את הסקר המדויק והאיכותי ביותר שאפשר.