לא רק הלקוחות – סקר שביעות רצון פנים ארגוני

by מאגר מוחות ניהול אתר
4 years ago
5870 Views

מנהל טוב, כזה ששם לב לכל הפרטים הקטנים ובאמת אכפת לו מהעובדים שלו, כנראה יוכל לדעת מה חושבים העובדים על מקום העבודה ומה ניתן לשפר על מנת לתעל את התפוקה. אבל גם המנהל המעורה ביותר לא יוכל לזהות במאה אחוז מה החולשות של הארגון, בטח כשמדובר בארגון גדול המונה מאות או אלפי עובדים. 

לשם כך קיימת האפשרות של ביצוע סקר שביעות רצון פנים ארגוני, סקר אשר יבדוק את מידת שביעות הרצון של העובדים במקום העבודה והאם הציפיות שלהם ממקום העבודה מתקיימות.

מהו סקר שביעות רצון ארגוני? 

לא לחינם סקר שביעות רצון פנים ארגוני הפך בשנים האחרונות לסקר הנפוץ ביותר בעולם העסקי. מדובר על מנגנון שמאפשר לכם להקשיב ולהבין את רצון וצרכי העובדים שלכם. אם אתם לא מבינים עדיין מדוע אתם צריכים להבין מה גורם לעובדים שלכם להיות מאושרים דעו כי במחקרים נמצא קשר ישיר בין שביעות הרצון של העובדים לבין הפרודקטיביות שלהם בעבודה. אם אתם רוצים לקבל תמורה גבוהה יותר מהעובדים שלכם, אתם צריכים לוודא שהם מרוצים במקום העבודה שלהם.

כדי שהחברה שלכם לא תישאר מאחור וכדי שהעובדים שלכם יתנו מעצמם מאה אחוז, כל מה שאתם צריכים לעשות זה ליצור עימנו קשר באמצעות האתר או לחייג אלינו ישירות למספר 03-5726000 ונשמח לבצע סקר זה עבורכם. 

סקר שביעות רצון בעבודה

למה כל כך חשובה שביעות רצון בעבודה? 

מכון גאלופ האמריקאי (ממכוני המחקר והייעוץ העסקיים המפורסמים והגדולים בעולם) חקר ומצא כי ישנם שניים עשר מדדים קריטים אשר יגבירו ויעודדו את המחויבות של העובד לארגון וכתוצאה ישירה מכך התפוקה של העסק תגדל:

1-    העובד רואה ויודע כי יש בפניו אפשרויות קידום והתפתחות בחברה

2-    העובד יודע בדיוק מה מצופה ממנו

3-    העובד ירגיש כי הוא מקבל את כל הכלים הנחוצים לו על מנת שיוכל לבצע את מלאכתו על הצד הטוב ביותר

4-    העובד מרגיש כי מעריכים אותו

5-    העובד יאהב לבצע את עבודתו

6-    העובד ירגיש שהחברה וההנהלה רואים ומתייחסים אליו כבן אדם ולא כשורה סטטיסטית

7-    העובד רואה שהחברה דואגת להתפתחות המקצועית שלו

8-    העובד מרגיש שהדעה שלו נחשבת

9-    מטרות הארגון שקופות והעובד יכול להזדהות עימן ולהרגיש כי הוא בשליחות ולא בעבודה

10- העובדים הם חברים אחד של השני

11- העובד יודע ומרגיש כל כל העובדים רתומים לאותה המשימה ובאותה המחויבות

12- העובד מרגיש כי יש לו אפשרויות להתפתח מקצועית ואישית

באופן מפתיע, כדי להגשים הרבה מהמדדים הללו, כל מה שעליכם לעשות זה סקר שביעות רצון פנים ארגוני. ברגע שתעשו זאת ותאפשרו לעבודיכם להתבטא, הם כבר יתחילו להרגיש שקיפות ושאכפת לכם מדעתם וכי אתם רוצים לשפר ולשדרג את העניינים.

האם סקר שביעות רצון פנים ארגוני מתאים לכל ארגון?

בחיפוש קצר באינטרנט תוכלו למצוא מגוון של סקרי שביעות עובדים לדוגמה מוכנים שניתן להשתמש בהם. אבל חשוב לזכור, לכל ארגון הצרכים והמאפיינים הייחודים לו, לא בהכרח סקר שיתאים לארגון אחד יתאים גם לארגון אחר (גם במידה והם פועלים באותו השוק).

סקרי שביעות רצון בעבודה יכולים לשפוך אור חיוני על דברים אשר ניתנים לשיפור במקום העבודה, אבל חשוב גם לדעת באיזו צורה לסקור ואיך לשאול את השאלות הנכונות. במידה ואתם מאפשרים יותר מידי אפשרויות או שאלות פתוחות אתם יכולים למעשה לייצר מצב בו העובד רואה בשאלון כמטלה ארוכה ולכן יענה עליה במהירות או שהדבר יקח לו זמן רב מידי מיום העבודה וכך התוצר יפגע.

הדרך הנוחה והטובה ביותר לבצע סקר שביעות רצון בעבודה היא ליצור קשר עם חברה שזהו תחום ההתמחות שלה, חברה כמו מאגר מוחות. אצלנו תמצאו צוות מסור ומיומן שגם משמש בתפקידים שונים בדירקטוריונים של החברות והארגונים המובילים במשק, הדבר הזה מבטיח כי אתם תוכלו לקבל תשובות מדויקות, כאלו שבאמת יעניקו לכם ידע הכרחי וחיוני על ארגונכם ויכווינו אתכם אל עבר המטרה שלשמה התכנסנו, שיפור הארגון.

מעוניינים בסקר פנים ארגוני בחברה? כל מה שצריך לעשות הוא  ליצור עימנו קשר באמצעות האתר או לחייג אלינו ישירות למספר 03-5726000 ונשמח לעמוד לשרותכם בכל שאלה.