סקר שביעות רצון קופות חולים

by מאגר מוחות ניהול אתר
3 weeks ago
89 Views

כמעט כמו כל ארגון בעולם, גם קופות החולים בארץ מבקשות לבצע מדי פעם סקרי שביעות רצון בקרב לקוחותיהם. אך בשונה מסקרי דעת קהל אחרים, סקר שביעות רצון קופות חולים הוא טריקי ומורכב יותר, בראש ובראשונה כיוון שאותם לקוחות הם למעשה מטופלים. אנשים רבים חוששים לדבר בכנות על עניינים אינטימיים עם זרים בטלפון ולכן, כדי להשיג תוצאות איכותיות, יש צורך במציאת פתרונות יצירתיים שיסייעו לנו לסקור את אותם המטופלים ולקבל תשובות כנות ואמיתיות. במאמר זה נדבר מעט על כל הקונספט שעומד מאחורי סקירת לקוחות קופות החולים וננסה להבין איך אפשר להתגבר על המכשולים הקיימים כדי להשיג תשובות.

מה הצורך בסקרי שביעות רצון של קופות החולים?

כמו כל סקר שביעות רצון, גם לסקרי שביעות רצון קופות החולים יש חשיבות רבה בעבור הגוף שמזמין את הסקר. בדרך כלל קופת החולים או משרד הבריאות. בזכות קיומם של סקרים מסוג זה אפשר לקבל תמונת מצב נאמנה של איך הדברים נראים בשטח, מעבר להבטחות ולרעיונות הגדולים שנרקמים במשרדים. מנהלים רבים משתמשים בסקרי שביעות רצון כדי להבין את נקודות החולשה של הארגון שלהם וכדי להבין אילו פעולות אפשר לבצע כדי לשפר את הארגון ולהצעיד אותו קדימה. זה אולי נשמע מוזר למרביתנו, אבל קופות החולים הן עסק לכל עניין ודבר וכמו כל עסק גם הן צריכות להבין את הבעיות הפנימיות כדי לשפר את הארגון כולו.

אבל מעבר לצורך של קופת החולים לשפר את עצמה ולהציע שירותים טובים יותר, יש לה גם את הצורך הביקורתי והחיצוני. קופות החולים נוהגות לקיים סקרים פנימיים באופן תדיר, גם בלי השימוש במכון סקרים, אך כאשר יש צורך להראות תוצאות אובייקטיביות בעבור דו”חות הביקורת של משרד הבריאות אז הבדיקה לעיתים חייבת להיעשות על ידי גורם חיצוני. הצורך של הגופים המבקרים לבצע סקרים הוא גם ברור אם מסתכלים עליהם בצורה חפה מביקורת. הצורך המיידי הוא לוודא שההשקעה שניתנה על ידי המדינה לגוף, אכן מיושמת בשטח.

מה הקשיים בביצוע סקרים של קופות חולים?

מה הקשיים בביצוע סקרים של קופות חולים?

כפי שציינו בפתח דברינו, קיימים קשיים רבים אשר הופכים את דגימת הנתונים בסקרי קופות החולים למורכבים יותר מאשר סקרי דעת קהל אחרים. בדרך כלל כאשר אנחנו סוקרים את הקהל הרחב, אנחנו עושים זאת בנושאים כללים או בנושאים מוגדרים מאוד שנחשבים לרווחת הכלל (למשל מדגמי בחירות או סקרים לרשויות העירוניות השונות). אבל גם אם השאלות הן פרטיות, טובת הכלל וציבוריות העניין מרחפת מלמעלה ומאפשרת לאנשים לענות בצורה כנה יותר.

אך כאשר אנחנו עוברים לדבר על מצב רפואי או על שביעות רצון מקופת החולים, אז אנשים נכנסים למגננה מסוימת ולא תמיד הם שמחים להשיב על אותן השאלות. מעבר לעובדה שלאנשים לא נעים בדרך כלל לדבר על מצבם הרפואי, או להודות בכך שהם מבקרים אצל רופא מסוים, קיים גם החשש שהאנונימיות שלהם תיחשף והדבר עלול להביא לפגיעה בהם מצד אחד הגורמים הרפואיים. כמובן שמצב כזה לא אפשרי בפועל כי הסקרים אכן אנונימיים, אך קשה להתווכח עם תחושות ופחדים של אנשים ולכן חשוב מאוד שכאשר מקיימים סקר מסוג זה, נדע להתייחס לנושא ברגישות כדי לסלק את המוקש הזה מהדרך.

כמובן שקיימים גם הקשיים הרגילים שקיימים בסקרי דעת קהל ושביעות רצון, קשיים כמו להשיג מאגר נתונים איכותי או להשיג מענה כנה מצד המשיב. אך אצלנו במאגר מוחות תמצאו צוות סוקרים מיומן ואחראי שחותר ללא עת למען השגת התשובות המדויקות והכנות ביותר. אצלנו לא מתפשרים על איכות הנסקרים והסוקרים כאחד וזו אחת הסיבות שכבר עשרות שנים שאנו נחשבים לאחד ממכוני הסקרים המובילים בישראל. צרו איתנו קשר עוד היום כדי לשמוע עוד על השירותים השונים שלנו.