מהי העלות לביצוע סקר שוק?

by מאגר מוחות ניהול אתר
2 months ago
187 Views

לא הרבה אנשים מודעים למורכבות הכרוכה בביצוע סקרי שוק. מדובר על הליך ארוך ומורכב שדורש בניית מאגר נתונים איכותי ואמין, ומובן שגם את פיענוחו ואת בניית הסקרים הרלוונטיים לנושא. כל הפרמטרים האלו, ועוד אחרים שנפרט עליהם בהמשך, נכנסים אל תוך מערך השיקולים בעת בחינת העלויות של ביצוע סקר שוק ובמאמר זה ננסה לסייע בשאלה מהי העלות לביצוע סקר שוק ומה המרכיבים השונים שקובעים את הצעות המחיר לסקר שוק. חשוב לנו להגיד כבר בפתיחה כי כל הצעת מחיר שאנחנו נותנים נעשית בהתאמה מלאה לצרכי מבקש הסקר ואין לראות במאמר זה כהצעת מחיר.

מה הפרמטרים השונים לקביעת הצעת מחיר לסקר שוק

כדי להבין את המורכבות שבבניית הצעת מחיר לסקר שוק, אנחנו רוצים לגעת בנקודות השונות שיהוו את המפתח לחישוב הסכום הסופי של הצעת המחיר. שימו לב כי גודל האוכלוסייה הנמדדת משתנה בהתאם לצרכי הסקר וכי אמידת הפוטנציאל הקיים מתבצעת באופן פרטני בהתאם לגודל השוק הנדגם וצרכי הלקוח.

  • איסוף וניתוח נתונים – כדי שנוכל למפות את השווקים הקיימים, וגם את מאפייניהם וגודלם, עלינו לבצע איסוף נתונים מעשרות מאגרי נתונים שונים ולהצליבם אלו באלו כדי להבטיח את אמינותם. לאחר מכן אנחנו מתחילים למעשה בניתוח הנתונים ובביסוס אבני היסוד לביצוע סקר שוק.
  • ביצוע סקרים – עוד דרך שבה אנו משתמשים כדי לאסוף נתונים רלוונטיים לסקר שאותו אנו מבצעים היא באמצעות ביצוע סקרים יזומים. בסקרים היזומים האלו אנו משתמשים כאשר יש לנו צורך לקבל תמונה על נתונים שאי אפשר לפענח ממסדי הנתונים, אך גם במקרים שבהם עלינו לקבל נתונים ספציפיים וקונקרטיים לנושא הסקר.
  • בדיקת כדאיות כלכלית – השלב האחרון הוא השלב שבו אנו מצליבים את כל הנתונים והתשובות שקיבלנו לאורך התהליך ובונים את התמונה הכללית של השוק. זהו תהליך שבמהלכו אנו בוחנים את הכדאיות הכלכלית ביחס למודל העסקי הספציפי של הלקוח.

מעבר לשיטות האלו, אנו מבצעים באופן תדיר איסוף נתונים אובייקטיבים וסובייקטיביים כדי שנוכל לקבל את התמונה המלאה ולא להסתמך באופן בלעדי על מקור נתונים אחד שעלול להיות מוטה.

מהי העלות לביצוע סקר שוק?

מה נכלל בהצעת מחיר לביצוע סקר שוק?

אומנם תוכנה של הצעת המחיר הוא חסוי ואנו לא משתפים בהצעות המחיר שלנו אנשים אחרים, בדומה לנעשה במרבית מכוני המחקר בישראל, אנחנו עדיין יכולים להציג באופן סכמטי וכללי את החלקים השונים של הצעות המחיר שלנו לביצוע סקר שוק.

  • תקשורת ראשונית – עוד לפני שאנחנו מתחילים לעבוד על הצעת המחיר, וכדי שנוכל לייצר את הצעת המחיר המותאמת ביותר, נבקש לקיים שיחת הכרות שבה נבין לעומק את הצרכים והרצונות שלך מסקר השוק ונראה כיצד אנו כמכון מחקר יכולים לסייע בכך.
  • הבנה עמוקה של הפרויקט – בתוך הצעת המחיר אנחנו בדרך כלל מציניים את הבסיס הרעיוני של המוצר או השירות שאותו אנו בוחנים. הסיבה לכך היא פשוטה, כך הלקוח יכול לראות כי באמת ובתמים הבנו את הרעיון שלו וכי נדע להעביר אותו בצורה נאמנה גם לנסקרים.
  • פירוט הרכיבים – חלק הארי של הצעת המחיר לסקר שוק הוא פירוט הרכיבים והשיטות שננקוט למטרת ביצוע הסקר. כיוון שלכל סקר שוק ישנם המאפיינים הייחודיים שלו, אין ביכולתנו לפרט כאן על כל הפריטים השונים אך בחלק הקודם פירטנו על העיקריים שבהם.
  • פירוט תוצאות – לקראת סיומה של הצעת המחיר נפרט כיצד יתקבלו התוצאות ומה השלבים השונים שייעשו לאחר סיום איסוף הנתונים ופיענוחם. לצד זאת תצוין מסגרת הזמן הכללית לביצוע סקר השוק.
  • פירוט מחיר – בחלק האחרון של הצעת המחיר אנו נפרט את המחיר הצפוי לכל אחת מהפעולות שנבצע כדי לקיים את סקר השוק ובסופו של דבר נציין את המחיר הסופי שאותו יש לשלם, וגם את תנאי התשלום.

לאלו מכם שרוצים לדעת את העלות של ביצוע סקר שוק באופן כללי אז נגיד כי המחיר יכול להתחיל בסביבות ה – 30 אלף שקל, אך הגבול העליון הוא רחב ביותר ויש סקרי שוק שיכולים לעלות גם בסביבות ה – 100 אלף שקל. לפרטים מדויקים נשמח לשוחח עימכם ולהבין בדיוק מה אתם מחפשים כדי שנוכל להתאים את הצעת המחיר בעבורכם. צרו איתנו קשר עוד היום.