הקשר בין התנהגות צרכנים וסקרי דעת קהל

by מאגר מוחות ניהול אתר
4 weeks ago
62 Views

כל בעל עסק היה וודאי שמח לדעת מה מניע לקוח מסוים לבצע רכישה של מוצרים או שירותים. מדוע לקוח מסוים בחר להגיע דווקא אליכם, ומדוע לקוחות פוטנציאלים אחרים מעדיפים את המתחרים שלכם? הדרך לפצח זאת טמונה במחקר על התנהגות צרכנים.

מהי התנהגות צרכנים?

התנהגות צרכנים היא כל הפעולות שמבצע הצרכן הקשורות לחיפוש, רכישה וצריכה של מוצרים. התנהגות צרכנים היא מורכבת מאוד, וישנם מגוון גורמים המשפיעים על התנהגות הצרכן ועל החלטות קניה. הנה כמה מהגורמים לפניכם:

גורמים דמוגרפיים – אלו גורמים הקשורים לנתונים דמוגרפיים של הצרכן כמו גיל, מין, מקצוע, מיקום גיאוגרפי, מצב כלכלי, סגנון חיים ועוד. בעולם השיווק והפרסום נהוג להתאים את המסר השיווקי בהתאם למאפיינים הדמוגרפיים של קהל היעד.

גורמים פסיכולוגיים– התנהגות הצרכנים מושפעת גם מהתפיסות והצרכים הפסיכולוגיים שלהם. אם למשל מוצר מסוים מעורר באדם רגשות שליליים ותחושות לא נעימות, הוא ימנע מרכישת המוצר.

גורמים תרבותיים– החלטות קניה מושפעות מהתרבות שאליה משתייכים הצרכנים, כמו תרבות קפיטליסטית, הכוללת בתוכה מערכת ערכים, דפוסי התנהגות ונורמות המעודדות צריכה.

גורמים חברתיים– הצרכנים מושפעים הן מקבוצת השייכות שלהם (הקבוצה שהצרכנים חברים בה ומשתתפים בפעילות שלה), והן מקבוצת ההתייחסות (קבוצה שהאדם מזדהה עם הערכים והנורמות שלה והיא משפיעה על התנהגותו ועמדותיו, אך הוא אינו חבר בה). בני משפחה, קולגות לעבודה, חברים במדיה החברתית וחברים מחוץ למדיה החברתית עשויים להשפיע על ההחלטה שלנו אם לבצע רכישה מסוימת.

גורמים הקשורים לאמונה– אמונה היא אוסף המחשבות שיש לאדם לגבי המוצר ולערכים שהוא מייחס לו. כמו למשל, האמונה שגלידה איטלקית היא איכותית

גורמי למידה– התנהגות הצרכנים מושפעת גם מהניסיון שהיה לאדם עם מוצר מסוים. בנוסף, היא תלויה בגורמים רציונליים כמו השוואות המחירים של מוצרי החברות השונות, מהיתרונות ומהחסרונות של המוצר ועוד.

איך בודקים התנהגות צרכנים

כיצד ניתן לבדוק התנהגות צרכנים?

על מנת להבין לעומק מהם התהליכים שמובילים את הצרכן לבצע את הרכישה, מומלץ לבצע מחקר שוק. זהו תהליך שמטרתו לספק מידע על שוק מסוים, על מנת לסייע לחברות בבניית מיתוג, אסטרטגיה שיווקית ותמחור של המוצרים או השירותים. במסגרת מחקר שוק חברת המחקרים מפלחת את השוק שבו המותג פועל, היא מזהה מיהו קהל היעד ומי הם הלקוחות הפוטנציאליים, מהי רמת התחרותיות בשוק, האם ישנו שוק חדש המתאים למותג ובוחנת את ההרגלים וההתנהגות של הצרכנים המובילים להחלטות קניה.

חלק חשוב ממחקר שוק הוא ביצוע סקר דעת קהל. זהו סקר שמטרתו לבחון מהן העמדות של הצרכנים לגבי המותג, מהי שביעות הרצון שלהם ומה מוביל אותם לבצע רכישה דווקא בעסק שלכם או בעסק אחר. סקר דעת סקר דעת קהל שופך אור על התנהגות צרכנים, ויסייע לכם לקבל החלטות על בסיס תובנות אמיתיות לגבי קהל היעד שלכם תוך צמצום סיכונים ואי ודאות. ניתוח נתוני הסקר, יאפשרו לכם להחליט אילו שינויים עליכם לבצע כדי להגדיל את המכירות והרווחים שלכם ואיך לחזק את הקשר עם הלקוחות הקיימים. לימוד התנהגות הצרכנים תעזור לכם לגבש אסטרטגיית שיווק נכונה, כך שתהיה לה את ההשפעה הטובה ביותר על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

אם גם אתם מחפשים אחר חברת מחקר שתדע לספק לכם סקרי דעת קהל מקיפים ואמינים, מחקרים מדויקים שיחשפו בעבורכם את הרגלי הצריכה של לקוחותיכם – צרו עימנו קשר עוד היום במאגר מוחות ונשמח לעמוד לשרותכם בכל סקר ומחקר אשר תזדקקו לו. אפשר גם להתקשר אלינו ל 03-5726000