לזהות את הפוטנציאל העסקי בזכות סקר שביעות רצון לקוחות

by מאגר מוחות ניהול אתר
1 month ago
45 Views

אם היינו מתחייבים לכם באופן שאינו משתמע לשני פנים שאנחנו יודעים מה הלקוחות שלכם חושבים, הייתם חושבים שאנחנו משוגעים. אבל אם היינו אומרים לכם שאנחנו יכולים להציע לכם גישה ישירה ללקוחות שלכם כדי לשמוע מה הם חושבים, אז הייתם מתחילים להקשיב. אז סקר שביעות רצון לקוחות שנעשה בצורה נכונה יביא לכם תובנות מדהימות ממה שהלקוחות חושבים עליכם.

גם ברעיון יש פוטנציאל וסקר שביעות רצון לקוחות יגלה אותו

כאשר יש לנו בסיס של לקוחות, או אנשים שנחשפו למותג שלנו, אנחנו יכולים להתחיל לפנות לבסיס הזה עם שאלות מוכוונות כדי לקיים סקר שביעות רצון לקוחות. המטרה של סקרים מסוג זה היא בראש ובראשונה להיות עם אצבע על הדופק ולזהות בעיות עוד לפני שהן מתפוצצות. אבל יש עוד אפיק שאפשר לנתב אליו את השימוש בסקרי שביעות רצון, זהו האפיק שבודק את ההיתכנות של מוצרים ושירותים עתידיים עוד לפני שנתחיל לייצר אותם. הרעיון בקיום סוג כזה של מחקר שוק הוא להבין קודם כול מה הקהל המיידי שלנו חושב על המוצר החדש.

אנחנו כמובן לא מייעצים שסקר שביעות רצון לקוחות ישמש ככלי להחליף לגמרי מחקרי שוק, אבל אנחנו כן אומרים שאם אתם מקיימים כבר סקר שביעות רצון אז שווה לחשוב על מוצרים שנמצאים בקנה ולהכליל אותם בשאלון. למעשה, על ידי כך שנשאל לקוחות קיימים נוכל להבין מה חסר להם ולמה הם זקוקים. זה יעזור לנו בתהליכי השכלול של מוצרים קיימים שנמצאים בפיתוח או במחשבה על שירותים חדשים לגמרי. אם הרעיון שלכם טוב והלקוחות יראו את זה, הם גם ידאגו להדגיש זאת ויהיה קל לזהות את הפוטנציאל המסחרי.

לזהות את הפוטנציאל העסקי בזכות סקר שביעות רצון לקוחות

מחקרי שוק וסקרי שביעות רצון לקוחות – השילוב המושלם

לא מספיק להציע מוצר טוב ולהגיע למקום הראשון, החוכמה היא לשמר את המומנטום ולהישאר רלוונטיים בתווך הארוך. ארגונים וחברות שמבצעים באופן שוטף מחקרי שוק וסקרי שביעות רצון לקוחות יודעים תמיד לענות על שאלות בנוגע למודל העסקי שלהם ויכולים להצביע מראש על צורך לשנות מודל או לאמץ גישה אחרת. השילוב של שתי השיטות המדעיות האלו מסייע לאנשי עסקים להפיג את חוסר הוודאות שכל כך מאפיין את עולם העסקים. מובן שפילוח שוק ומחקר שוק הם לא הערובה המוחלטת להצלחת המוצר, יש עוד המון גורמים ומשתנים שצריך להביא בחשבון. אך בהחלט אפשר להגיד בביטחון מלא שכל בנייה של תוכנית עסקית צריכה להתחיל במחקר שוק, ושכל שינוי אסטרטגיה שיווקית צריך להתחיל בסקר שביעות רצון לקוחות.

במאגר מוחות אנחנו מבצעים כמה סוגים של סקרי שביעות רצון לקוחות, בהתאם לצרכי העסק שלך נוכל להתאים את השילוב המושלם שיעניק לנו את הסטטיסטיקה המלאה והמדויקת לקבלת החלטות ולביעור שאלות. סוגי הסקרים הנפוצים הם:

  • סקרים טלפונים המבוססים על רשימות לקוחות
  • סקרים דיגיטליים בהודעות SMS
  • סקרים במערכת הדיוור האלקטרוני
  • שליחת סקרי שביעות רצון לקוחות בדואר רגיל
  • סקרי שטח
  • לקוח סמוי

מובן שקיימים עוד סוגי וטכניקות מחקר שנוכל לנקוט בהן כדי להגיע לתמונה המלאה, אך כפי שאמרנו, אלו השיטות הנפוצות ביותר. לכל שאלה שיש לכם בנושא סקרים, פילוח שוק ומחקרי שוק נשמח לעמוד לשירותכם. כל שאתם צריכים לעשות זה ליצור איתנו קשר ולשאול.