מה היא דעת קהל ואיך סקר דעת קהל עוזר לעסקים?

by מאגר מוחות ניהול אתר
4 weeks ago
75 Views

״הממשלה שלנו נשענת על דעת קהל. מי שיכול לשנות את דעת הקהל, יכול לשנות את הממשלה״. כך אמר נשיא ארצות הברית לשעבר, אברהם לינקולן. לדעת קהל ישנה אכן השפעה רבה על הפוליטיקאים והמנהיגים, וכך גם על עסקים קטנים וגדולים כאחד.

מהי דעת קהל?

דעת קהל מוגדרת כצירוף האמונות והדעות של כמות גדולה של אנשים על נושא מסוים. דעת הקהל יכולה להיות לגבי נושאים מדינים כמו סיפוח בקעת הירדן או לגבי מפלגה חדשה שרצה בבחירות, וכן לגבי נושאים צרכניים כמו מוצר חדש של חברת מזון. הדרך לגלות מהי דעת הקהל לגבי אותו נושא, היא לערוך סקר דעת קהל.

סקר דעת קהל היא שיטה לבחינת עמדות. חברת המחקר שעורכת סקרי דעת קהל אוספת קבוצה גדולה ומדגמית של אנשים, כך שהקבוצה תהווה מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה. חברת הסקרים שואלת את חברי הקבוצה שאלות מסוימות על מנת לבדוק מה דעתם ותחושותיהם של האנשים על הנושא הנבחן. סקרי דעת קהל מתבצעים במגוון שיטות: ראיון עומק פנים מול פנים, ראיון טלפוני, קבוצות אינטרנטיות וקבוצות פיזיות, תצפיות, סקרי דואר הכוללים שאלון למילוי עצמי, שאלון מקוון באתר האינטרנט ובדואר האלקטרוני, סקרי לקוח סמוי ועוד.

דעת הקהל מסייעת לקבלת החלטות ומשפיעה על אסטרטגיות הפעולה של הארגונים והחברות השונות. לפניכם כמה דוגמאות לאופן שבו סקרי דעת קהל מסייעים לעסקים.

הקשר בין דעת הקהל לסקרים

היכרות עם העדפות הצרכנים

סקר דעת קהל מסייע לעסקים לגלות מהם הרצונות, העדפות והצרכים של קהל היעד. כך לדוגמה, אם השקתם לאחרונה מוצר חדש, תוכלו לבחון מהי דעת הקהל לגבי אותו מוצר. הסקר יספק לכם מידע רב ערך לגבי שביעות רצון הלקוחות שלכם, ויאפשר לכם להבין מה עליכם לשפר ומה יש לשמר בעסק שלכם. הסקר יגרום לכם להבין מה גורם ללקוחות שלכם לחזור, ומה לעומת זאת מרחיק לקוחות פוטנציאליים.

  • פיתוח רעיונות חדשים

עסקים המעוניינים לצמוח ולהתפתח, חייבים לחדש את עצמם ולהתאים את עצמם לשוק המשתנה ללא הרף. נתונים המגיעים מסקרי דעת קהל, יכולים לסייע לכם לפתח מוצרים חדשים או לשפר את השירות שלכם בהתאם לדרישות של הלקוחות. אם למשל אתם מתלבטים לגבי הכנסת מנה חדשה למסעדה שלכם, תוכלו לברר מהי דעתם של הצרכנים לגבי המנה וכך להגיע להחלטה הנכונה.

  • פיתוח קשרי לקוחות

סקרים מעניקים לבעלי עסקים הזדמנות לטפח את הקשר עם הלקוחות שלהם. הלקוחות מצידם מרגישים שיש מי שמקשיב להם ומתעניין בדעה שלהם, וכי הם גורם משמעותי בהצלחת העסק. כדאי לעודד את הלקוחות להשיב לסקר באמצעות תמריץ מסוים כמו הטבה או הנחה על המוצרים והשירותים שלכם.

  • בחינת שביעות הרצון ביחס למתחרים

פעמים רבות בעלי עסקים אינם מצליחים להבין מדוע המתחרים שלהם מצליחים יותר וכיצד אותם מתחרים משיגים כמות רבה יותר של לקוחות. הדרך להביס את המתחרים ולנצח בתחרות, היא לערוך סקרי דעת קהל. באמצעות הסקר תוכלו לברר מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם חושבים על העסק שלכם ביחס למתחרים, ומדוע הם מעדיפים לגשת לחברה המתחרה. בהתאם לתוצאות הסקר, תוכלו לערוך שיפורים ולקבל החלטות שיסייעו לעסק שלכם לצמוח.

כמו שהבנו, דעת הקהל היא אחד המרכיבים המרכזיים ביותר שיסייעו לעסק שלנו להמריא ולהצליח, סקרים הם אחד מהכלים הנפלאים שיש לנו לקבל את התמונה המלאה על אודות הלקוחות שלנו ודעת הקהל סביב תחומים ונושאים ספציפים. אם אתם רוצים שנעבוד יחדיו כל מה שאתם צריכים לעשות זה ליצור עימנו קשר עוד היום דרך האתר או דרך הטלפון 03-5726000