איך סקרי שביעות רצון הלקוחות יסייעו לעסק שלך למקסם רווחים

by מאגר מוחות ניהול אתר
1 month ago
105 Views

עסקים רבים מחפשים דרכים להגדיל את מחזור המכירות ולמקסם רווחים. ישנה איזו קביעות מחשבתית שדוגלת בכך שהדרך היחידה לעשות זאת היא על ידי יצירה של שירותים חדשים, או כניסה לשווקים חדשים. אך ישנה דרך אחרת, פשוטה יותר וזולה יותר, דרך שלא כוללת הרפתקה חדשה. למה שלא תנסו לשמוע מה הלקוחות הקיימים שלכם אומרים עליכם? אנחנו רוצים להזמין אתכם לקרוא מעט על איך סקרי שביעות רצון לקוחות יכולים לעזור לעסק שלכם למקסם רווחים, בלי להוציא כסף שלכו תדעו האם יחזור.

סקר שביעות רצון לקוחות – הבסיס

איך סקר שביעות רצון יעזור לך עם העסק

ביצוע סקר שביעות רצון לקוחות באופן קבוע ותדיר הוא מפתח מהותי בשימור לקוחות. כל צרכן אוהב לשמוע שהעסק ממנו רכש מתעניין לדעת בחוויה שלו.

  הפעולה הפשוטה הזו מסייעת לכם לא רק לרומם את מצב רוח הלקוח, אלא מעל הכול, היא מסייעת לכם לבנות אמון במותג שלכם. הלקוחות שמגיעים אליכם, באים עם מערך ציפיות מסוים. הם מצפים לקבל מוצר איכותי ולהרגיש שקיבלו תמורה מלאה על כספם. סקר דעת קהל בקרב הלקוחות שלכם, עוזר לכם לקבל תמונה מדויקת וקונקרטית על שביעות רצון הלקוחות.

איך סקרי שביעות רצון הלקוחות מסייעים לעסק שלך להגדיל רווחים

אחד החוקים הכלכליים החשובים ביותר להבנה הוא, עקרון פארטו (יש המכנים אותו “כלל 80-20”). העקרון הזה מדגים לנו עובדה כלכלית שחשוב להפנים, שמונים אחוז מהפעילות הכלכלית שלנו נובעת מעשרים אחוז מהלקוחות שלנו. מה זה אומר בפשטות? 20% מהלקוחות מייצרים 80% מההכנסות. אחרי שהבנו את העקרון הזה אנחנו מבינים כי הלקוחות הנאמנים שלנו, אותם עשרים אחוז, הם אלו שדעתם חשובה לנו ביותר כדי לשפר את השירותים שלנו.

כדי לנצל את המידע שתקבלו מסקרי שביעות רצון הלקוחות שלכם, עליכם להוציא מהנתונים פרופיל של הלקוח הממוצע. נסו לבנות פרופיל מדויק כלל האפשר, כזה שיכלול פרטים כמו: מגדר, מצב סוציו-אקונומי, דמוגרפיה וכל מידע בסיסי אחר שיעזור לכם להבין מי הצרכן האולטימטיבי בעבורכם. ברגע שתדעו מי הלקוחות שלכם ומה הם חושבים עליכם, תוכלו ליישם שיפורים שידברו אל אותו קהל היעד, והם בתורם יבחינו בכך שאתם משתפרים על בסיס הערותיהם ומערכת היחסים ביניכם תשגשג.

תשאלו שאלות מדויקות כדי לקבל תשובות מדויקות

הרבה פעמים כשמגיעים לנסח שאלו לשאלון שביעות רצון לקוחות, מנסים לכתוב את השאלה בצורה הכללית ביותר. המחשבה שעומדת מאחורי זה היא שאנחנו לא רוצים להכניס מילים לפיו של הלקוח, או שאנחנו רוצים לאפשר לו להגיד את כל אשר עולה על רוחו. אבל, שאילה של שאלות מדויקות תעניק לך מידע מדויק יותר, כזה שבאמת יעזור לך לשפר את המוצרים והשירותים שלך.

הנה כמה דוגמאות לשאלות מדויקות יותר מאשר “איך היית מדרג את החוויה שלך?”:

  • האם הצלחת למצוא את כל מה שחיפשת? אם לא, האם תוכל בבקשה לפרט.
  • האם יש אלמנטים בחייך שתרצה שהמוצרים הבאים שלנו ישפיעו עליהם?
  • איך אנחנו יכולים לשפר את החוויה שלך בעת הרכישה אצלנו?

עוד דבר שחשוב מאוד לשים עליו דגש הוא, הפיכת סקר שביעות רצון הלקוחות לאישי. נסו להיזכר שניה בפעם האחרונה שאמזון שלחו אליכם סקר על מוצר שרכשתם. לרוב הסקר יגיע חודש לאחר שהמוצר ברשותכם, לכו תיזכרו מה הייתה החוויה שלכם כל כך הרבה זמן אחרי. התחושה הזו, של חוסר האונים להיזכר, היא דבר שאתם אף פעם לא רוצים לגרום ללקוח שלכם להרגיש.

נסו לתזמן את השליחה של שאלון הלקוחות שלכם לטווח זמן נורמטיבי, בו הם עדיין יזכרו את החוויה. לא רק שאז החוויה שלהם עדיין תהיה טרייה, התוצאות והתשובות שיתקבלו יעניקו לכם מידע אמין ומדויק יותר.